Bra tänkt! Verkligen!

Slötittade lite på How I met your mother igår. Barney och Ted har åkt fast på en flygplats för att ha planterat bagage på bagagebandet, vilket polisen tror är en bomb. I förhöret hävdar Barney bestämt att de är viktiga internationella affärsmän. Allt för att bli släppta utan repressalier.

Barney: "Please.... (pausar en stund och tittar på polisen) We are international businessmen. My colleague accidentally left the bags there, now please let us go before we miss our international business meeting."

Detta får mig direkt att tänka på en bild jag hittade i den alltid så underhållande Hej världen!-delen av Kristianstadsbladet för några dagar sedan. En förmodligen inavlad herre från Arkelstorp ska vara med i tidningen med sin nyfödda dotter. Självklart tänker han:

"Åh vilket bra tillfälle att visa vilken framgångsrik affärsman jag är. Jag vet. Jag låter min handsfree sitta kvar, så ser det ut som att jag väntar ett viktigt affärssamtal!"
.


Kommentarer
Postat av: anna strindberg

Haha, Knutt; Fan vad elak du hade känt dig om snubben kommenterat och berättat att det var en örapparat pga av dövhet. Då hade vi inteskrattat så mycket inte.

2009-09-08 @ 22:46:49
Postat av: brallan

hahahaha!!! du är alltid så klockren med dina kommentarer på "hej världen". alltid lika underhållande att läsa din fjönt :D:D när kommer du ner till kristianstad och gör staden osäker? SNÄLLA SÄG LÖRDAG!!! :D

2009-09-14 @ 10:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang