You might laugh, you might frown, walkin' 'round London town.

Bättre sent än aldrig är plotsligt.com's motto, så inte skäms jag för att vara lite sen med bilderna från förra veckan. För att fira att det var ett år sedan jag och Nettan träffades bjöd jag henne på en liten mitt-i-veckan-weekend till den enda staden i England som inte är överfylld med redheads i khakishorts och fotbollströjor - London.

I tisdags morse tog vi bilen till Göteborg City Airport och flög därifrån till Stansted. Efter att ha checkat in på det överraskande fina hotellet begav vi oss in till Oxford Street och tog en rejäl shoppingtur. Lunchen avnjöts på den häftigaste sushirestaurangen jag sett. Wasabi på Oxford St. En hel vägg fylld med allt du kan tänka dig i sushiväg, där man fick gå och plocka ihop sin egen lilla låda, och gud vad det satt som en fläskläpp efter en hel dags shoppingrunda.

När fötterna började ge upp och leverns klämtande vägde tungt försökte vi ta oss till Notting Hill för att leta upp en trevlig pub, men vi kom aldrig längre än några hundra meter från Notting Hill Gate innan vi insåg att vi aldrig kommer hitta de små mysiga gatorna från filmen. Därför slog vi oss ner på en pub som bara låg ett stenkast från stationen. Ölen var god och stämningen på topp så innan vi visste ordet av var tunnelbanan stängd och vi fick förlita oss på en gravt utvecklingsstörd t-banevakt som rekommenderade bussar i alla dess former. Efter många om och men lyckades vi dock ta oss till hotellet och kunde få en någorlunda vettig natts sömn.

Dagen därpå ville vi skippa den vanliga centrumhysterin och begav oss till Camden för att gå på de berömda marknaderna. Väl där hittade vi en ganska trång marknad med klyschiga t-shirts och annat krimskrams. Detta trodde vi var allt och kände oss lite besvikna tills vi hittade The Stables. Jag har aldrig varit med om en så otroligt häftig plats. Små charmiga second hand-butiker i mängder som låg i ett system av labyrinter inuti en gammal stallgård. Verkligen ett sådant ställe man kan spendera hela dagen i utan att ha sett allt.

Efter att ha vandrat runt som yra hönor i flera timmar tog vi en fika och bestämde oss för att åka in till Soho och ta en titt på alla små gränder med strippklubbar, sexbutiker och pårökta transor. Kvällen avslutades med några välförtjänta glas öl på den lokala puben och innan vi visste ordet av det satt vi i en svarttaxi påväg hem till hotellet.

På torsdagen tog vi ännu en liten tur till Oxford Street innan vi hoppade på expresståget till Stansted och flög tillbaks till gråa och trista Sverige.





Kommentarer
Postat av: Caroline

Marcus, du måste börja le på kort även när du inte är berusad ;D Hehe. Men det låter som en underbar tripp, särskilt den lilla detaljen om sushirestaurangen :)

2009-09-15 @ 07:04:38
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Jennie

härligt! Oh camden är underbartbringsbacmemories, förstår inte varför alla envisas med att snacka om camden market som är ingenting jämfört med camden lock!

2009-09-15 @ 08:15:53
URL: http://metrobloggen.se/salmiak
Postat av: Malin

Jag skymtar en klocka på din arm som jag vill ha!

2009-09-15 @ 18:57:52
Postat av: Marcus

Här finns klockan: http://se.zoovillage.com/store/brand.asp?BrandID=388&sortby=8&Gender=0



Verkar dock vara slut i min färg :)

2009-09-15 @ 19:04:27
URL: http://plotsligt.com
Postat av: Caroline

Jag har alltid reagerat på att det är så ovant att se dig så allvarlig på foton - för det är absolut inte så jag uppfattar din personlighet :D Men men, huvudsaken är att du har personligheten kvar :)



Haha, ja visst är han störtskön? :D Jag kommer antagligen inte kunna låta bli att titta, även om jag tycker det är sjukt stor skillnad utan dem två. Framför allt vill jag veta var de tagit vägen, haha :)

2009-09-16 @ 12:27:05
URL: http://personligutveckling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang