Whilst they'll make you believe, that they are the special ones

Började lyssna på Muse lite smått efter att en vän från lumpen rekommenderat dem. Många av deras låtar har varit lite för distade och "smutsigt rockiga" för att jag skulle gilla dem, men en hel del guldkorn har jag hittat. Med en sån otrolig sångröst som Matthew Bellamy har så är det svårt att inte njuta från topp till tå vid varje ton.

Lyssnade idag för första gången på deras nya album The Resistance som släpptes i dagarna, och jag kan inte annat än hoppa och skutta över att de äntligen hittat rakt in i mig. Så otroligt bra att jag bara lägger mig i soffan och vrider mig i lycka! Öronguld!

"How much pain has cracked your soul?
How much love would make you whole?
You're my guiding lightning strike

I can't find the words to say,
But they're overdue,
I've traveled half the world to say,
I belong to you"

Muse - Guiding Light

"I know you've suffered,
But I don't want you to hide,
It's cold and loveless,
I won't let you be denied"

Muse - Undisclosed Desires


Klicka här för att öppna albumet i Spotify!



Kommentarer
Postat av: Betts

Nu förtjänar du att bli agad på plats! Jag har stojat om Muse för er alla sen London -05 ^^

2009-09-18 @ 16:41:34
URL: http://elibeas.wordpress.com
Postat av: Betts

Hahaha jajo OK då, kanske var något tjatig där ett tag ^^

2009-09-19 @ 03:07:08
URL: http://elibeas.wordpress.com
Postat av: Caroline

Lätt godast i stan :D Har ätit sushi där tre gånger nu, lätt värt priset :D

2009-09-19 @ 19:36:39
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Sara

Lyssna på Showbiz- och Origin of Symmetry-albumet om du inte redan har gjort det. Det är i särklass Muse bästa någonsin!

2009-11-23 @ 02:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang