Avoir la gueule de bois

Inleder med att citera en skäggig holkrökande gubbe samt den manligaste damen denna sida gärdet - "Haaaaallaaauuuu Skansen!".
Varför jag nu gör detta kommer jag till sen, men först ska vi summera fredagen :)
Dagen började med ett förmiddagspass på Eniro, där det visade sig att jag nog inte är den enda i landet som gärna avnjuter en öl eller tre redan på morgonkvisten.
Jag menar, vem ringer nummerupplysningen för att rädda livet på en skock grodor? Och vem betalar 15kr för att få reda på vad klockan är?
Fick även tillfälle att sponsra lokalbygden lite när någon ringde för att få veta vilken pizzeria som hade godast pizzor i Vä. Den kunden är skyldig mig 65kr, för tro alla jävlar att jag var tvungen att sänka en pizza när jag kom hem :)
Efter en lite sådär lagom stressig förmiddag var det dags att luncha med Carro på Burger King. Jag var dock fortfarande mätt sedan frukosten, så jag nöjde mig med en liten cola.
Hade nog inte kunnat få ner någon mat ändå eftersom jag hade fullt upp med att sitta och småskratta åt det bottenlösa hål till fruntimmer som satt mittemot ;)
Efter en stund dök Malin och what's-her-name upp och i samlad trupp gick vi och glassade lite i gräset utanför länsstyrelsen; lovely!
Väl hemma igen var tanken att det skulle bli en lugn hemmakväll med mig själv eftersom jag är pank en hel månad till. Efter ett par timmars tumrullande höll jag på att klättra på väggarna så uttråkad jag var, så min ständige vapendragare Henke kunde inte ringt mer lämpligt.
Tydligen var det dags för en av de allt mer frekventa bowlingrundorna i Åhus och jag var bjuden.
Även om jag aldrig riktigt förstått charmen med bowling så måste jag säga att det trots allt är en trevlig och hyfsat billig sysselsättning, som kombinerad med öl sitter som en keps.
Sen att jag alltid piskar skiten ur mitt motstånd oavsett berusningsgrad är ju bara en bonus ;)

Här har vi slutställningen för framtida bragging rights:
  1. Den Herr (385)
  2. Gnjunfe (267)
  3. Njulfen (249)


Visserligen drack jag bara tre öl den kvällen men jag måste ändå ha blivit lite på pickalurven för när jag kom hem somnade jag som en träskpadda efter ett joggingpass. En timme efter att jag somnat fick jag två sms men vaknade fortfarande inte. Och vaknar man inte av att telefonen två gånger skriker "Måtte djävulen ta alla fruntimmer!" på en rent omänsklig volym så är man antingen döv eller rejält rund om fötterna.
På tal om sms så måste jag säga att det är som ett rent lyckopiller för mig. När folk ringer blir jag mest förvånad och drar mig för att svara, men sms är något som gör mig glad nästan direkt. Lite skumt det där.

Nåväl, ny dag och nya tag. På något vänster hade jag lyckats få arbetspasset från helvete; 9-20 med en rast på fyra timmar mitt på dagen. Just denna lördag var det dock nästan uppskattat med en långrast eftersom vädret var så underbart. Tänkte sätta mig i solskenet och ta en välförtjänt tupplur, men sen kom jag på att Malin tipsat om modevisningen vid Stora Torg. Tyvärr kom jag lite väl sent för där var redan smockfullt med folk, och någon smart person hade ju kommit med den briljanta idén att ha en catwalk som snarare var nedgrävd än upphöjd. Därför var det trots mina 184cm över havet en ren omöjlighet att se mer än modellernas huvud, vilket ju inte var huvudattraktionen direkt.


På väg till bilen sprang jag på Anders, Dolle och Hanna som satt och käkade på Café Fenix uteservering. Att Martin lyckats få stället att gå från gråa trista Café Påtår till något nytt och trendigt råder det inga tvivel om för hela lokalen var proppfull med kunder, packade som sardiner. Tänkte ta mig en liten macka till lunch men att stå i kö i 20 minuter för att ens kunna beställa är lite i överkant. Istället blev det en laddning chilinötter från automaten utanför, vilket å andra sidan inte är helt fel.
Med två timmar kvar av min monsterrast begav vi oss hem till Anders för att lira lite Guitar Hero.
Jag har funderat ett tag på att försöka bli lite duktig på det spelet, av den enkla anledningen att jag tänkte ta min revansch på miss Singstar 2008 i just Guitar Hero någon dag. Kanske inte helt fair play, men konsolspel som konsolspel eller hur? ;)
Lördagens korta träningspass fick mig dock att inse att jag antagligen kommer bli lika piskad där som i Singstar. Jag saknar helt enkelt motorik nog att både hitta rätt knappar och att klicka i rätt tidpunkt. Eller så är jag bara för gammal för sånt nonsens ;)


När mörkret infann sig och mitt arbetspass äntligen var slut begav jag mig till Lund för en hemmakväll med Per, Maria och Johannes (även Torleif svängde inom). Detta var något jag verkligen sett fram emot eftersom vi hade så förbannat kul sist jag var där. Minns ni dunken jag fick för ett tag sedan? Den är fortfarande långt ifrån uppdrucken så väl i Lund var det fullt järn redan från början. Något som ni säkert kan gissa när ni ser mannen med den röda näsan och den flackande blicken nedan. Visserligen ser jag alltid ut att vara full som en alika redan efter första groggen men här var det nog befogat ;)








En liten dålig ovana jag har utvecklat på senaste är att jag alltid ska filma de mest pinsamma saker. I just detta fall är till och med Jag tveksam till publicering. Men vad fan, alla minnen är bra minnen, även de man inte minns. Så ladies 'n' gentlemen, här har ni anledningen till mitt inledande citat; en allsång utan dess like (Hellström och Bowie hade skämts).



Kommentarer
Postat av: Caroline

HAHAHAHA :D

Alltså, här gick jag och trodde att JAG blev lite smått söpen i lördags med tanke på min lilla minneslucka, men efter att ha sett den filmen var jag nog bara salongsberusad i jämförelse :) Och hey - tack så mycket, nu har jag dessutom slutat skämmas över att jag två helger, eller tre till och med, sjungit SingStar med en jävligt hes hals - för värre än ert skrålande kan det fan inte ha låtit :D

Men härligt att se att du verkade ha en väldigt trevlig lördagskväll, du också :)

"somnade jag som en träskpadda efter ett joggingpass" - haha, du levererar helt underbara uttryck, som vanligt :) Jag skrattade till och med åt din förklaring av catwalken, nergrävd, hahaha :D

2008-04-28 @ 23:33:45
URL: http://personligutveckling.blogg.se
Postat av: Malin

Hahahahaha.. What's-her-name och nergrävd.. HAHA!

2008-04-29 @ 11:54:40
Postat av: Caroline

Haha, tydligen :) Hade varit intressant att ha en siffra över genus också. Även om jag vet att det finns otroligt många tjejer som är otroligt idiotiska mot sitt eget kön och faktiskt också tycker så. Bränn kjolen, liksom! :D Och hey, jag lyckades faktiskt somna utan dina tips, men jag fick mig ett gott skratt och tänkte "du är fan inte klok!" :D Nu blir det rollspel... aaaaah, haha :)

2008-04-30 @ 07:32:33
URL: http://personligutveckling.blogg.se
Postat av: bets

And this is way you are so loved :D Damn att datorn där hemma kraschade, hade ju världens film på dig när du sjunger Meatloaf hemma hos mig full som en kastrull
hahaha.

Ps. om du kan svänga inom Lund o partaja är det nästan ett krav att du svänger inom Växjö och festar till det med oss ;)

2008-05-01 @ 16:31:22
URL: http://eyesopen.blogg.se
Postat av: bets

Givet, unfortunately tror jag att den filmen är long gone :( allt försvann ju när datorn kraschade, kan va
att den finns på nån skiva hos Anna men hoppet är slimt..

Där ser man haha, ja men då får ni ju fixa det så ni kommer upp era mufflon :D

2008-05-01 @ 18:20:35
URL: http://eyesopen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang