I'm a gasoline gut with a vaseline mind

Som en katt kring en vattenbuffel har jag nu bevakat blogg.se i två dagar i väntan på att få skriva av mig en aning.
Jag gillar verkligen taktiken - att utlova guld och gröna skogar, stänga ner servern i 48h, vara knäpptysta med info och sen, helt plötsligt, komma fram till att... nej, vi skiter i det.
Lite lustigt att jag som uppdaterar max en gång i veckan ska få ett så enormt psykbryt, men något måste man ju reta sig på :)

Hursomhelst så inleddes helgen storstilat hemma hos Carro med en uppvisning i sann köksmagi.
Som två mästerkockar på amfetamin slog vi till stort med en riktig festmåltid bestående av sjömansbiffar/qourn, ruccolasallad med bönor och soltorkade tomater, brieost, tzatziki och ett rejält lass bulgur. Tätt ackompanjerat av lite vitt vin.


Efter denna smaklöksorgasm kände vi att det var dags för lite klassiskt förfestmanér i form av öl och chilinötter.

Ni som känner mig vet säkert att jag efter ett par öl blir om möjligt ännu mer komplett, och tror mig vara världsbäst på precis allt. Därför har jag de senaste helgerna tjatat arslet av mig om att få äga Carro och Sara i Singstar någon kväll.
Tänk er bara känslan av att få krossa dem på deras egen hemmaplan. Det måste kännas som när Scar lät Mufasa falla mot döden i lejonkungen. Som att störta kungen från sin tron.
Tänk er då om Scar helt plötsligt blivit omringad av hyenorna redan vid det tillfället.
Ungefär så kändes det att helt plötsligt sitta där med mikrofonen i näven och bli informerad om att man ska matcha tonläget också. Inte bara tralla på som om det vore en söndagsmorgon i duschen.
Självklart löste jag problemet som jag alltid gör. Med mer öl.
Vem som tog hem slutsegern spelar ingen roll, utan huvudsaken är att man har roligt ;) Och vi hade enormt roligt vill jag lova!


Då bussförbindelserna från Tollarp är lika frekventa som hälsoresor till Tjernobyl fick vi ta bussen in redan vid 21.16. Vilket inte gjorde så mycket eftersom jag redan då var långt inne i dimman, som ni kan se på bilden nedan.

Nästa gång blir det lättöl och varannan vatten :)



Väl inne i stan styrdes kosan mot Hessle där vi träffade på Linda och gänget från Skvättagödselboda. Eftersom jag redan var ordentligt rund om fötterna tog jag det lilla lugna och avnjöt en flaska Hobgoblin medan de andra arbetade med armen i vinkel och blicken i skyn.
Senare inne på Banken minns jag inte så mycket mer än att det dansades friskt och att ölen flödade som sig bör. Till mitt försvar så har det faktist gått nästan 5 dagar och mitt minne är dåligt nog även när jag är nykter.
Dock minns jag jag nattbussen ganska tydligt och även promenaden efteråt, som kan summeras med en del trevliga ord och en musikaliskt ohälsosam uppskattning för stora rumpor :)


På lördagen var det tänkt att jag skulle festa med Ralle & Co. Men på grund av min kroniska trötthet och en del biverkningar från fredagen så blev det en lugn kväll med barnkalas, Åhusbesök och film.
Jag hann dock med att svänga inom Henke en runda för att säga hej till hans bror Kenneth som nyss återvänt från en längre tid på böljorna de blå. Med sig hade han en enormt uppskattad souvenir i form av en signerad t-shirt från Hooters. Men han hade även med sig den ultimata lösningen på alla mina spritrelaterade ekonomiska problem. En 5-litersdunk brännvin med en alkoholhalt på svindlande 96% för 220kr.
Behöver jag ens nämna att april månad nog kommer bli den galnaste på mycket länge? ;)


Söndagen slank förbi ganska obemärkt och måndagen höll på att göra detsamma. Tills jag kom på den briljanta idén att fördriva tiden med lite filminspelning.
När jag fick se videon till Le Tigre - Deceptacon föll jag direkt, och om två franska herrar kan fuldansa i tre minuter så ska väl jag kunna göra detsamma? Eller? :)




Idag har jag iallafall spenderat dagen bakom skolbänken. Något jag kommer ägna mig åt nu i två veckor innan det nya jobbet drar igång på riktigt. Visserligen känns det lite vemodigt att behöva ägna så mycket tid åt något som kan tyckas vara så enkelt. Men skenet bedrar en del och änsålänge känns det riktigt intressant och kul.

Fick idag även hem mina Shutter Shades som jag väntat på ett bra tag nu. Frågan är bara när jag ska använda dem, men det ger sig väl med tiden :)


Nu blev det sådär långt igen, så jag blir mäkta impregnerad av er som lyckas ta er igenom denna kavalkad av ordbajseri :)

Bisous!

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, 500-kronorsbrillorna som kunde gå för 60 kronor ;D

2008-04-02 @ 12:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang