Me, Myself and Hyena

Vet att bloggen den senaste tiden innehållit en hel del bilder men desto mindre text. Detta beror helt enkelt på att jag inte har så mycket att skriva om för tillfället.
Livet börjar falla mer och mer in i rutiner, på både gott och ont.
Känslokapitalet för denna månad är redan förbrukat så det kan jag heller inte fylla tomrummet med, utan det får helt enkelt bli en gammal klassisk bilddagbok.
Visserligen en enormt händelsefattig dag, men någon kan det säkert glädja.

Vaknade strax efter 8 imorse, vilket ledde till en något mer förbannad Marcus och en något mer sönderslagen väckarklocka.
Hur man lyckas sätta ett alarm så tidigt när man är så gott som ledig övergår mitt förstånd.
Snoozade vidare en timme till, men inte ens då orkade jag ta mig ur sängen.
13:15 är en klart humanare tid för oss dagdrivare :)



Det sägs ju att frukost är dagens viktigaste mål, så en energirik och kalorisnål frukost avnjöts direkt i sängen.



Började inte jobba förrän 17:00 idag så det kan ju inte finnas något bättre läge för en film.
Mitt weapon of choice för dagen blev kultfilmen Blues Brothers som jag nog inte sett sen Millatiden och det var ett bra tag sedan.
Hursomhelst fick grannens bredband jobba för fulla muggar och en timme senare var njutningen ett faktum.



Efter filmen började det brinna lite i knutarna så jag tog mig en välförtjänt dusch med allt vad det innebär.



Vet inte varför, men alltid när jag duschat så får magen ett ryck och jag blir plötsligt hungrig.
I detta fallet yttrade det sig så starkt att jag blev tvungen att ta en brenner.
Som vanligt blev det varma mackor med philadelphiaost, vanlig ost, rostad lök, oregano och ketchup. Och till det en espresso ristretto.



Efter denna gourmetmåltid var det dags att släpa sig till jobbet för att avnjuta det härliga passet 17-20.
Dock var det för det mesta trevliga kunder så humöret fick sig inga törnar :)



Trots att jag sover så mycket som jag gör så tar ändå jobbet ut sin rätt. Så klockan 20:30 återvände en sliten och långhårig Marcus till hemmets trygga vrå.



Dock lyckades jag äntligen få tummarna loss och skruvade med vissa komplikationer ihop mitt nya köksbord, som stått orört i köket en längre tid.
Väl tillbaks i sängen började efter en stund datorn ryka igen och stängde av sig själv.
Man kan anklaga mig för mycket, men inte för att vara fantasilös. Så efter 5 minuter i frysen fungerade datorn alldeles finemang igen.






"It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses... Hit it!"


Kommentarer
Postat av: Caroline

HAHAHAHAHAHA, det kan inte vara lätt du ;) Men då måste jag vara bra på att skrämma bort dem för har inte sett en kö efter dig när du och jag varit på krogen ;) :D Men det är faktiskt sant. Jag är väl snarare tvärtom, att jag tror att folk är trevliga när de egentligen försöker lägga in en stöt, hahahaha :D

2008-04-18 @ 16:27:46
URL: http://personligutveckling.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag är himla avundsjuk på din nespressomaskin!

2008-04-18 @ 20:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang