We are far too young and clever

Eftersom jag för tillfället är en broke-ass trailerpark whiteboy så gick helgen i fattigdomens tecken.
Planen involverade aktiviteter som att pilla lite navelludd, spela frisbee med mig själv och om tid fanns även koka lite nudlar. Dock blev det ändringar på detta ganska omgående för pappas diskm... städers... eh... Anette fyllde år.
Därför bar det på fredagen av till Everöd för smörgåstårta, en skvätt kaffe och ett konstant bakgrundsljud av småungar i full färd med att ha ihjäl varandra.
Med grunden lagd för en rejäl dos tvivelaktig etanol styrdes kosan mot Tollarp för en SingStar-kväll med Carro och Sara.

Jag lovar, hade Uggla skrivit mästerverket Dansar aldrig nykter idag så hade nog refrängen gått något i stil med: "Jag varken dansar eller sjunger singstar nykter någonstans, aldrig, inte en chans".
Jag har absolut inga problem med att göra bort mig inför folk och det finns inte mycket här i världen som får mig att skämmas. Men att sitta nykter och titta på medan en person som knappt kan höja rösten utan en halstablett fullkomligt slaktar mig i singstar, det gör jag bara inte :)
Därför blev det till att blanda några rejäla bukvärmare innan jag påbörjade min hönsjakt. Detta bättrade ju dock inte på min lena Barry White-stämma utan gav mig endast modet att visa mig på stan igen efter denna rejäla dos nederlag.



Det går ett ondskefullt rykte om att undertecknad var fullast på festen enligt rutin, men det vill jag genast dementera. För det var inte jag som spillde ut tre groggar, somnade fullt påklädd och vaknade med grova minnesluckor. Det var heller inte jag som spenderade merparten av lördagen spyende ;)
Däremot lyckades jag med konststycket att felbedöma vindriktningen något när jag graciöst som få skulle göra ett svanhopp från trädgård till gata, vilket resulterade i att jag under hela lördagen haltade runt som en pirat i en vedklyv.
Dagen efter bjöds det på en väldigt underskattad delikatess, nämligen grillad korv med bröd. Detta i kombination med en solig veranda, gott sällskap och en slurk öl är ju inget annat än ren briljans.

Resten av lördagen spenderades i sängen i samma ställning som min numera gode vän Sesam så fint visar nedan.
Klockan tre på natten till söndag bar det av till Malmö med min brother from another mother Henke för att hämta hans bror Kenneth som varit i Köpenhamn och rockat loss till tonerna av Kaizers Orchestra. Med andra ord spenderade jag ännu en lördag utan tillstymmelse till fylla, och det är jag ju så illa tvungen att göra i åtminstone en månad till. Känns förjävligt rent ut sagt.


På söndagen vankades det grillning i Åhus tillsammans med mamma som nyss återkommit från en dissekering av höften i värsta pensionärsanda. Därför hoppade jag över att stoppa i mig någon mat tidigare den dagen, och jag skojar inte när jag säger att jag misstog varenda fotgängare för köttbitar hela vägen till Åhus. Jag hade verkligen en inre längtan efter en stor manlig köttbit. Ni vet en sådan där man verkligen kan ana från konsistensskillnaderna att de kvarlämnat klövar, spenar och annat smaskigt i tillverkningen. Så hungrig var jag.
Därefter blev det som vanligt söndagsbio med herr Ball Enberg.
Denna gång var det filmen 21 som stod på schemat och jag måste ge filmkritikerna creds denna gång, för filmen var enligt mig (håll i er nu) intetsägande och förutsägbar men ändå klart underhållande. Att de inte satte världens bästa skådis Kevin Spacey till mer nytta övergår mitt förstånd.

Måndagen hittills har bestått av tre timmars telefonterror men också total njutning på en filt i solskenet, samt en hel del sms-mobbning.



Sincerely yours
Herr Hyena

Kommentarer
Postat av: lisa

ha en underbar dag! :)

2008-04-21 @ 17:10:58
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Riktigt härliga bilder!

2008-04-21 @ 17:19:05
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Caroline

Grova minnesluckor är ju verkligen att ta i, det enda som försvunnit från mitt minne var ju den sista rökpausen :) Och jag har inte hört av Sara något mer, jag hoppas inte hon drunknade i sina spyor :) Pirat i en vedklyv, HAHAHA :D

Och jag fick faktiskt min dos av njutning i solen också idag. För runt tre mådde jag bättre och gjorde Sesam sällskap i trädgården :) Visserligen gick jag, dumt nog, ut barfota och i linne men jag tror på solens helande kraft ;)

2008-04-21 @ 17:44:44
URL: http://personligutveckling.blogg.se
Postat av: Anna

Den bilden hittade jag på kristianstadsbladets hemsida. Tjoho. Imorgon blir det fest!

2008-05-08 @ 21:36:33
URL: http://marmeladbanan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang