Where the grass is green and the girls are pretty

Efter en hård dag på barrikaderna känns det fint att slappna av med Guitar Hero och en varsamt blandad budgetgrogg med euroshopper-energidryck och dunksprit. Bredvid står datorn och visar ett bildspel med blandade bilder, och jag inser hur mycket jag saknar sommaren.
Jag brukar inte vara den som gnäller särskilt mycket om väder och vind, men när man yrvaken går ut till bilen på morgonen och får skrapa rutorna med händer lika bottenfrusna som Ötzis är det inte långt ifrån att man bryter ihop och organiserar ett världsomspännande användande av brinnande fossila bränslen och hårfönar på maxeffekt.

Hade det inte varit för vintern hade vi inte haft pistvakt, skidsemestrar och snöänglar, men detta är jag fullt beredd att offra för att slänga mig på en gräsmatta med ett sexpack och en ipod.




- Marcus, med solskensoptimism i vargavintern

Kommentarer
Postat av: Caroline

Sluta - nu längtar jag ju också efter sommar! =)

2008-12-06 @ 20:12:50
URL: http://personligutveckling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang