...eller som socialstyrelsen hade sagt, man är som man förtär.

Igår var det dags att putsa galoscherna och bjuda på en gentlemannamässigt utförd brakmiddag i hemmets trygga vrå. För er som inte minns incidenten med födelsedagstårtan kan jag berätta att jag var minst sagt nervös. Matlagning har aldrig varit min starka sida, men ibland är det roligt att iallafall försöka hitta på något lite extra knivigt och utmanande. Bära eller brista var ledorden.

Till förrätt bjöds det på laxterrin med kallrökt citronlax, purjolök och spenatblad.


Varmrätten bestod av oxfilé med en sås på rödvin, scharlottenlök och champinjoner.
Till det serverades potatisskivor med färsk timjan och en medelhavssallad.



Efterrätten var lite av en fars eftersom degen till bottnen inte räckte för att fylla ut formen.
Därför fick jag snabbt svänga ihop en bit smördeg och bygga en vall rakt över formen.
En smaskig cheesecake med mascarponeost, ananas, rivet apelsinskal och vindruvor.



Av recensionerna att döma så blev det en rejält lyckad middag och jag kan bara hålla med.
En perfekt kväll med god mat, ett gott vin och underbart sällskap.



- Marcus, med gesällbrev och preggomage

Kommentarer
Postat av: Herr Ahlman

Ser skitbra ut mannen, laga ngt gott till mig anytime, helst en söndag då jag spenderar 20 timmar i soffan, tack.. :D

2008-12-08 @ 21:52:00
Postat av: hakis

Sjukaste, fan vad seriöööööööööst! ;)

Nice!

2008-12-09 @ 09:57:19
Postat av: Emme

Ser SJUKT gott ut.

2008-12-09 @ 12:37:02
URL: http://emmelaj.blogg.se/
Postat av: Marcus

Tackar Mr A!

Svänger ihop en trerätters till dig anytime ;)

2008-12-09 @ 13:14:13
URL: http://plotsligt.com
Postat av: brallan

ja jag vet då minsann vem som skall laga mat på Tovas dop! JAG RINGER ! ;) kjams

2008-12-09 @ 14:37:45
URL: http://braaallan.blogg.se/
Postat av: Veronica

Bra man kan hålla koll på Nettan på din blogg, man ser ju inte henne allt för ofta längre =(

2008-12-09 @ 15:01:47
URL: http://lizardqueen.blogg.se/
Postat av: ehhe

hehe, lätt du fick ligga efter den dära måltiden

/ss

2008-12-09 @ 17:17:44
Postat av: Marcus

Ja du Håkis, hade du släppt till? ;)

2008-12-09 @ 17:27:10
URL: http://plotsligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang