Ergo, the suicide bomb!

Nyss hemkommen från Cosmorama där det bjöds på underhållning av god kaliber. Nämligen Morgan Pålsson - världsreporter.
Att gänget bakom Hipp Hipp kunde göra en såpass rolig film av deras utan tvekan tristaste karaktär trodde jag inte, men sedär, de lyckades visst.
Annars har kvällen varit en lugn avslutning på ännu en helg i festandets tecken.
Fredagskvällen spenderades på (håll i er nu) Sommarlust!
Black Jack stod för skönsången och lokalen var fylld med kärr.. eh.. äldre damer och herrar som svingade sina lurviga.
Hade mina föraningar om att kvällen skulle kräva en hel del förberedelser för att bli lyckad, så här togs inga risker.
Jag spenderade förfesten med ett ihärdigt studerande av flaskbottnar, och beväpnad med en rosa hatt och runda fötter bar det av mot barrikaderna.
En relativt lyckad kväll blev det iallafall till slut.

På lördagen var tanken att vi skulle spela poker hemma hos Robin, men i exakt samma sekund som systembolaget låste sina dörrar fick jag ett sms med texten: "Hej. Blir ingen poker. Men det blir supa av hos mig istället".
Sittdansa, någon? :)

Så med flaggan i topp och levern på tjänsteresa blev det till att hämta Caroline inne i stan och bege sig ut till Österäng på förfest.
Efter ett par timmar av guitar hero, förhudsmobbing och diverse självdestruktivt beteende bar det äntligen av mot staden. Måste säga att kareoketaxi är en trevlig uppfinning.
Till tonerna av Håkan Hellström hoppade jag och Caroline av vid banken. De andra ville till biljarden men det ville inte vi.
Resten av kvällen är lite dimmig men det gör inget, kul hade man iallafall :)

Och så måste jag bara nämna att det finns vissa dagar då allt kan gå åt helvete, men man är ändå på toppenhumör. Den gångna veckan har bara bestått av sådana dagar, och det känns bra. Väldigt bra!

Nu ska jag gräva ner mig i sängen och lyssna lite på herrarna i GES för ovanlighetens skull :)

"Ingenting känns komplicerat, ingenting känns svårt.
För hon har blommor i sitt hår, som bara jag kan se"



Kommentarer
Postat av: malin

du ägde med din rosa hatt på Black Jack. jag såg allt hur brudarna trånade efter dig ;);)

2008-03-01 @ 13:35:08
URL: http://braaallan.webblogg.se/
Postat av: Marcus

Haha :D Ja jag fick verkligen gömma mig för att inte bli överfallen :)

2008-03-01 @ 21:08:11
URL: http://kazmur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang