I've built my world around you

Jag har en förmåga att fastna för vissa personer. En sådan person är Shane MacGowan.
Han är uppvuxen i Irland. Han har varit berusad sedan han föddes. Han ser förjävlig ut, men kunde inte bry sig mindre.
Plus att killen råkar vara ett musikaliskt geni!

Vad finns där att inte gilla liksom?

Killen har en sån otrolig karisma och självdistans, vilket gott kunde smitta av sig på fler folk.

Här i en sanslöst bra duett med Sinaed O'Connor:




För er som delar min uppfattning finns det en hel del godis på YouTube, bland annat:

En helt normal intervju. Så jäkla skön!
Den bästa jullåten genom tiderna.
Tillsammans med The Dubliners i The Irish Rover - Live
Tillsammans med Johnny Depp i That Woman's Got Me Drinking
Reklamfilm där man driver med Shanes avsaknad av tänder. Bjuda på sig själv, någon?
Dirty Old Town - Live
The Song With No Name


                             

Kommentarer
Postat av: Joakim

frågar du mig så är låten värdelös och uteliggaren gör den bara värre. =P

2008-02-29 @ 16:48:05
URL: http://frikktion.blogg.se
Postat av: Marcus

Jävla flyt att jag inte frågade dig då :)

2008-02-29 @ 17:16:00
URL: http://kazmur.blogg.se
Postat av: Anna

eeh, jag e nästan säker på att du kan sjunga vackrare än honom, han va verkligen helt värdelös! Fast jag tycker mest synd om honom.. mår illa när jag ser honom. Tänk o va så full HELA tiden!? Han kan omöjligt va medveten om sin karriär ens?...aja.. smaken e som baken! =)

2008-03-04 @ 09:29:31
URL: http://annaalbert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang