Breakin' out of this two-star town

Dags för en liten uppdatering såhär i morgondimman tänkte jag.
Det av störst vikt som har hänt i veckan är väl förmodligen att jag i torsdags sade upp mig från jobbet, lite otippat.
Kände att det här med telefonförsäljning inte riktigt var min kopp te så efter två dagars bottennapp så ansåg jag det vara bättre att kasta in handduken med äran i behåll än att bara sitta och vänta på att bli uppsagd.
Kanske ett av de sämre besluten jag gjort för min egen del, men vad fan, lite principer måste man väl ha?

Så nu är man iallafall tillbaks vid ritbordet (läs soffan), men det är väl som de säger:
"Hoppet är det sista som lämnar människan... om man inte är fet och ful, då är det oskulden."

Annars har den senaste tiden varit ganska trevlig.
I lördags styrde vi kosan mot Göteborg för att återigen besöka den årliga MC-mässan.
Måste erkänna att jag hade ganska höga förväntningar eftersom det var flera år sen sist jag var där, men tji fick jag.
Visst, bara synen av Ducatis Desmosedici RR ger ju resningar på ställen man inte visste fanns. Och KTM RC8 är ju det bästa som hänt sedan färdigskivat bröd.
Men det saknades något, och mässan känndes väldigt oengagerad och obetydlig.
Mv Agusta hade ingen monter; inte Cagiva heller. Till Håkis stora förtret fanns heller inte KTM SMR för beskådning.
Men hursomhelst så var det iallafall skönt med en liten road-trip, och Göteborg har alltid varit ett säkert kort i min bok.
Söndagen gick också i motorcykelns tecken då jag äntligen fick såld min egen lilla pärla. Visserligen för ett grovt underpris men man får se det positivt, det gav ju lite klirr i kassan.

Nästa sak på agendan är den väldigt efterlängtade skidsemestern på torsdag. Är verkligen grymt förväntansfull och taggad så det blir nog det bästa på länge, förutsatt att jag inte slår ihjäl mig på fyllan.
En sak är jag dock lite nervös över. Jag, har aldrig kunnat åka skidor. Jag har heller aldrig kunnat åka skateboard.
Så om någon har facit till ekvationen "ÖL² x SNOWBOARD ÷ SKIDBACKE = X" så hade jag varit väldigt tacksam.

                             

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hahaha, jag gillar din ekvation :) Du är så jäkla fyndig, människa! :) Men hey, jag är faktiskt inte ett dugg sugen på att cykla runt Vättern ;)

2008-01-30 @ 12:16:19
URL: http://personligutveckling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang