Hunky Dory

Får väl börja med att be om ursäkt för att jag har varit lite inaktiv i mitt bloggande på senare tid.
Trots tappra försök med intrevenös kaffetillförsel har jag helt enkelt inte haft ork att skriva något.
Efter en kort karriär som soffliggare har man ju äntligen fått jobb och det äter upp mycket tid och kraft, fastän det bara är 8-17.
Även om jag är en latmask av rang så känns det ändå bra att äntligen ha något att göra på dagarna. Har dock inte kommit in i det riktigt ännu så det är lite av en berg-och-dalbana just nu. Igår var en toppendag med mycket klirr i kassan men idag har det varit stendött.
Måste börja prestera lite jämna resultat snart så man inte får sparken redan ;)

Är förövrigt ganska less på den gråa trista vardagen just nu så vad passar bättre än en liten mysig skidweekend med min advokat Henke, min vapendragare Mats och min undersåte Linda, samt en hel drös folk till. Den 1-3e februari blir det iallafall ett minnesvärt fylleslag någonstans i de värmländska skogarna.

På fredag blir det också lite galej, för då ska jag på kick off med jobbet i Malmö där det ska avnjutas stora stekar, stora groggar och stora kvinns... eller nja... kanske inte det sistnämnda, men ni fattar poängen. Hursomhelst så blir det nog bra tryck.
Fick även hårda påtryckningar om att inte ha på mig en en tröja med dödskallar eller liknande, och efter en kort inventering av min garderob så fick det bli en tripp in till stan där skjorta och slips inhandlades. Man är ju kommunikationskonsult och då skall man klä sig som en sådan, även om det i mitt tycke enbart är en glorifierad benämning på telefonförsäljare ;)

Lite lustigt är dock att jag enbart klätt mig i kavaj och skjorta på jobbet men ändå verkar de ha klart för sig att jag är en tatuerad alkoholiserad rocker. Facebook är ett gissel ibland.

Eftersom dagen hittills har varit ett misslyckande så tänkte jag sno en idé från från min favoritkonduktör, som för övrigt alltid får mig att le med sina klipska blogg-inlägg. Så här kommer en lista på låtar som gör mig glad, ledsen, arg, lycklig... ja låtar som betyder något särskilt för mig; det piggar nog upp.

Utan någon inbördes ordning:
  1. AC/DC - Ride on
  2. Meatloaf - Bat out of hell
  3. Paolo Nutini - Jenny don't be hasty
  4. Muse - Knights of Cydonia
  5. Toy Dolls - Nellie the elephant
  6. Kanye West - Stronger
  7. M.I.A - Paper planes
  8. Babyshambles - Delivery
  9. Lars Winnerbäck - Kom änglar
  10. Johnny Cash - I hung my head
  11. AC/DC - Crabsody in blue
  12. Bruce Springsteen - Backstreets
  13. Dropkick Murphys - Boys on the docks
  14. Håkan Hellström - En vän med en bil
  15. Ladytron - Destroy everything you touch
  16. Moby - Why does my heart feel so bad
  17. Moneybrother - It's been hurting all the way
  18. Oasis - Wonderwall
  19. Queen - Don't stop me now
  20. Ramones - Poison heart
  21. Regina Spektor - Fidelity
  22. System Of A Down - Roulette
  23. The Cure - Just like heaven
  24. The Streets - Dry your eyes
  25. Turbonegro - Age of pamparius
  26. The White Stripes - Well it's true we love one another
  27. The Who - Baba O'Riley
  28. The Killers - Read my mind
  29. The Fratellis - Chelsea dagger
  30. Chris De Burgh - Lady in red
Nej nu ska jag sjunka tillbaks i sängen med en stor whisky och avnjuta min favoritfilm A Clockwork Orange för 7e gången.

Bisous!

Kommentarer
Postat av: B

Mercie mon cher! Bisous :)

2008-01-23 @ 00:06:54
URL: http://eyesopen.blogg.se
Postat av: Torleif

Hunky Dory, det tar jag som en Bowie-referens. Bowie är för övrigt är misstänkt frånvarande från din lista.

Fö så fick jag ju nu se ditt grafiska arbete igen. När kommer du att uppfinna RSS-direkt-kommentering? Jag ålägger dig att göra det. Det hade varit hunky dory...

2008-01-23 @ 02:19:25
URL: http://p7389.com
Postat av: Caroline

Åh men vilken fin komplimang jag fick :) Därför har jag just dedikerat ett helt blogg-inlägg enbart till dig, haha :)

2008-01-23 @ 13:38:18
URL: http://personligutveckling.blogg.se
Postat av: Caroline

Det har du jäkligt rätt i :) Men du har väl hört No one's gonna love you med dem? För den är riktigt, jäkla bra! :)

2008-01-25 @ 15:08:44
URL: http://personligutveckling.blogg.se
Postat av: Caroline

Vad fan? Nu är mitt minne lite dimmigt men då kan jag ju inte ha sett dig? För i så fall hade jag ju pratat med dig :) Vad fan, du får banka mig på huvudet nästa gång så jag reagerar :)

2008-01-28 @ 00:16:33
URL: http://personligutveckling.blogg.se
Postat av: Caroline

HAHAHA, jag älskar din humor! :D

2008-01-28 @ 09:28:18
URL: http://personligutveckling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang