Med en fot i ekorrhjulet

Har nog aldrig blivit så glad över att väckas efter två timmars sömn som idag.
Har haft lite svårt att somna på nätterna ända sen jag fick min espressomaskin, och igår var inget undantag. Lyckades inte somna förrän klockan 6 imorse på grund av en nattlig masskonsumtion av kaffe.

Så döm om min förvåning när någon hade mage att ringa och väcka mig klockan 8 imorse. I detta fallet var det dock väldigt uppskattat. Det var nämligen kontorschefen på Telisol här i Krstd som förklarade vänligt men bestämt att jag ska ge fan i att byta telefonnummer när han örsöker få tag på mig.
Han hade iallafall fått möjlighet att nyanställa fler säljare och jag stog tydligen högt i kurs.

Detta förvånade mig lite eftersom jag bokstavligt talat var livrädd och på gränsen till ett nervsammanbrott sist vi träffades (Det är en mycket bestämd och skräckinjagande man denna kontorschef)

Hursomhelst så ville han ha mig på intervju inom 30 minuter inne i stan så det var bara att springa genom duschen med tandborsten i ena handen och kavajen i andra, vilket ledde till att jag faktist var där 5 minuter tidigt. Vem sa att vi killar inte kan göra flera saker samtidigt? ;)

Efter en 30 minuters intervju där jag fullständigt glänste var det dags att återvända hem och invänta besked, men jag hann inte mer än ner för trappan innan han ringde igen och erbjöd mig anställning.

Så nu har man äntligen fått in en fot i arbetslivet igen efter en lång och fattig semester.
Man kanske inte ska ropa hej ännu eftersom denna man har enormt höga krav och ett guinness rekord i att sparka folk på löpande band. Men jag ska iallafall göra mitt absolut yttersta för att nå upp till målen och äntligen börja håva in lite dollars till min numera malbebodda plånbok.

Nu har jag precis varit och skrivit ur mig från arbetsförmodligen och ligger här i min säng igen efter en milt sagt stressig morgon. Så nu är det enda som återstår en skvätt vatten till julgranen och en skvätt kaffe till mig, sen är det liggande viloställning som gäller för resten av dagen.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha, ja att supa bort telefonen är mer än vad jag lyckats med. Jag har dock råkat dränka min med en skvätt öl, den var visst inte törstig...
Men på juldagen får man vara lite fullare än vanligt (även om du kanske var lika full som du brukar :D). Själv har jag en minneslucka som täcker slutet av kvällen, haha. Tack vare mingelbilderna vet jag vilka jag träffade! Fast dig mindes jag förstås, vi träffades ju ganska tidigt! Haha :)

2008-01-04 @ 12:01:13
URL: http://personligutveckling.blogg.se
Postat av: Caroline

Glömde förtås nämna det viktigaste; grattis till jobbet :) Lastbilschaufförsplanerna får visst vänta lite till ;)

2008-01-04 @ 12:05:49
URL: http://personligutveckling.blogg.se
Postat av: Axel

En får gratulera så grymt mycket till anställningen, känns väl bra eller...

2008-01-04 @ 15:23:37
URL: http://wescbyaxel.blogg.se
Postat av: Anonym

hur fan kan du ens vilja jobba där. den skräcködlan är hemsk!!!! kim är den nya hitler. JAG HATADE HAN PÅ INTERVJUN!!! usch tvi. men kul att du fått jobb iaf :P

2008-01-04 @ 18:46:29
Postat av: malin

oj glömde skriva att förra kommentaren var ifrån mig :P

2008-01-04 @ 18:46:57
Postat av: Marcus

Ja första gången jag var där så var jag livrädd :D Men denna gången var han trevligare. Men han har ju sjuka krav så vi får se hur länge man blir kvar.

2008-01-04 @ 20:13:45
URL: http://kazmur.blogg.se
Postat av: Caroline

Har förstått att det blev lite rörigt i min blogg. Menade den gamla som gick sönder, vilket ledde till att jag fick investera i en ny! Den nya funkar prima :)

2008-01-05 @ 15:07:05
URL: http://personligutveckling.blogg.se
Postat av: Angelica

Jobb är alltid bra, jobbhitlar finns det överallt. Önskar lite att jag hade såna egenskaper i mig, så att jag kan ta den där jäkla examen nån gång...

2008-01-05 @ 15:17:02
URL: http://angelicas.webblogg.se
Postat av: Kim

Hej alla.....

Det är roligt att se att man kan imponera så mycket på andra människor. Somliga människor har succe andra inte. Du är en bra kille Marcus.....det var därför du fick jobbet....till skillnad från andra som inte har fått jobb hos oss....lycka till här i livet

2008-02-11 @ 15:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang