Sommartider hey hey!

Jag ser mig själv som en stabil person. En person som aldrig tappar fattningen, aldrig får panik och aldrig börjar gråta. Men när man sitter här hemma och tänker tillbaks på sommarens värme och allt skoj man hittade på så är det fan ta mig nära att man fäller en tår när man tittar ut genom fönstret.
Att man inte kan ta sig till bilen utan ett släptåg med sherpas som guider och en lavinsändare är inget annat än katastrof. Och när man väl kommer fram så är det motorsåg och slagborr som gäller för att få bort isen från rutorna.

För att citera Sverker Olofsson, "Ska det vara så? Ska det det? Va? Ska det det?"

Jag menar, hur kul är det att frysa arslet av sig såfort man ens funderar på att gå ut genom dörren?

Kan vi inte bara göra som alla generationer innan oss har gjort och lämpa över problemet med växthuseffekten på nästkommande generationer? Med ett bensinpris på 13kr/l och höjda bilskatter så kommer vi ju aldrig få uppleva dessa varmt välkomna plusgrader. Lite ledsamt såhär i den nya istiden.

Någon som vet var man kan köpa freon på storpack billigt?



Kommentarer
Postat av: Caroline

"För att citera Sverker Olofsson, "Ska det vara så? Ska det det? Va? Ska det det?"" - HAHAHA :D Du är för skön!

2008-01-06 @ 15:08:53
URL: http://personligutveckling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang