Bland rödhåriga fräkniga människor med gröt i halsen

Jag är nog den spontanaste människan jag vet och ofta är det till min nackdel. Jag tar mig an projekt jag inte ens borde tänkt tanken på, jag säger saker utan att tänka mig för och jag hamnar i knipor inte ens Chuck Norris skulle klara sig helskinnad ur.
Men sen finns det tillfällen då spontaniteten blir min räddare i nöden - som igår.
Tanken för dagen var att göra det jag gör bäst, alltså ta det väldigt passivt, gärna i en säng eller soffa. Då ringde plötsligt Basse som "tagit ledigt" från jobbet och var sugen på att hitta på något. Efter lite slentrianmässigt kliande i skalpen och rynkande av pannan styrde vi kosan mot Ödåkra. Närmare bestämt till Väla centrum där jag inte varit på flera år. Vi mindes båda det som ett stort köpcentrum med ett kanonutbud av butiker och restauranger. Våra höga tankar om detta Skånes Ullared var dock ganska fel då vi möttes av en hel drös ointressanta butiker fyllda till bristningsgränsen med människor som var så gamla att de slutat fylla år.
Efter någon timmes misslyckad shopping yttrade Basse den mest korkade samling ord jag någonsin hört; "Vi tar en sväng inom IKEA också, det går snabbt". Att någon ens lyckas kombinera "sväng inom", "snabbt" och "IKEA" i samma mening är värt en eloge, för finns det något ställe jag får panik av så är det just IKEA. När jag gick där i deras genom deras välsorterade barnavdelning muttrandes med skygglapparna på fick jag dock syn på de beryktade bläckfiskarna, vilket faktiskt fick mig att skratta till nog för att göra resten av tiden till ett nöje :)



På IKEA hittade vi heller inget som föll oss i smaken, så vi beslöt oss för att ta en tripp till Helsingborg när vi ändå var i trakten. Förvirrade som två fiskar i en toalettstol strövade vi runt, gata upp och gata ner, utan att ha en aning om varken vad vi letade efter eller var vi skulle hitta det. Just när motivationen var som sämst började det även regna. Inte sådär mysigt hålla-hand-under-ett-paraply-regn, utan verkligen så att himlen öppnade sig.
När det regnar ute brukar jag drömma mig iväg till något varmt land med långa benvita stränder och flickor i bastkjolar. Just igår blev den drömmen verklighet och biljetter köptes till just ett sådant land. Antar att de flesta tänker på samma land som jag när ni hör dessa underbara kriterier, men för er som ännu inte drömt er iväg handlar det såklart om turistmålet Danmark ;)




Vår drömsemester var dock lite för sent inplanerad för när lyxkryssaren efter dryga 20 minuter nått hamn var klockan redan 17:00 dansk tid vilket innebar ännu mer stresshopping eftersom alla danska butiker av någon anledning stänger redan kl 17:30.
Jag anser mig kunna hantera stressiga situationer väldigt bra, men igår visade det sig att min självbild nog är aningen skev. Att återvända från Danmark helt utan alkohol borde vara straffbart, så i sista sekund lyckades jag få med mig en 5-liters bag-in-box. Inget fel med det, vinet var billigt och boxen väldigt dekorativ. Men tro fan att jag, klantarslet Knutsson lyckats köpa RÖDvin, vilket jag märkte först när jag kom hem och skulle ta mig en jäkel. Visst, det duger i krig, men det är lite som att äta bacon när man är sugen på oxfilé. Oxfilé hann vi förresten också avnjuta igår på Helsingborg Steakhouse.


Nu sitter jag här hemma och ska snart slänga mig i duschen. Det är lillördag och utgång på schemat, vilket kommer vara pricken över i på en annars mycket trevlig dag med fika och shopping på stan med Bettan. Först måste jag dock visa att gårdagen inte var helt lönlös. Jag hittade faktiskt tre t-shirts i grannlandet (alla från Levi's) och idag blev det även ett nytt bälte av okänd kvalisort.



(Ja, jag är fullt medveten om att texten på den svarta passar mig som handen i handsken)
;-)

Kommentarer
Postat av: Malin

Skitsnygga :)

2008-07-09 @ 17:36:06
Postat av: Marcus

Tack :) Märker också nu en lite oväntad talang jag har. Att se exakt likadan ut på flera bilder. Jisses vilken poser jag (inte) är :D

2008-07-09 @ 17:38:42
URL: http://kazmur.blogg.se/
Postat av: Caroline

Haha, jag la också märke till att du såg exakt likadan ut, planerat att ha näven i fickan på alla? =) Oh, sista avsnittet minns jag inte ens. Det var väl så sorgligt att det kom ett sista, att jag har förträngt det =) Du vet inte var information om extrainsatta bussar under Kristianstadsdagarna finns? Hittar ingen sådan, haha.

2008-07-09 @ 17:44:11
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vad i hela friden... har sökt där, brukar göra det =) Men de står icke med. De andra åren har det alltid gått en 00.20-buss mitt i veckan av Kristianstadsdagarna, som jag och Sara tagit. Den senaste som står med nu är 22.15 och det känns ju lite sådär, haha.



Haha, jodå. Jag var glad igen två minuter efteråt mitt lilla sammanbrott. Det gjorde nog susen =)

2008-07-09 @ 17:51:33
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

Haha, nu var jag duktig och ringde till Skånetrafiken - 00.20 går minsann i år med, tjohoo =)

2008-07-09 @ 17:56:46
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

I värsta fall hade jag väl fått göra som Jönsa gjorde i lördags natt - gå hem till Tollarp från stan, hahaha :D Så därför heter han numera Fubika-Micke =)



Haha, din jävla sölkorv =) Men du är nog inte så ensam, haha. Jag vet fortfarande inte om Sara ska till Tivolirock eftersom vår sms-kontakt är så fruktansvärt jävla bra, haha. Jag är ju ganska övertygad om att hon inte skaffat biljett än, i alla fall. Om hon tänkt dra dit, dvs.



Nej. Nu har jag druckit måltidsersättning. Nu får det fanimej vara dags för en öl =) Tänkte att eftersom min mage numera inte ens accepterar morötter och broccoli utan att gnälla, har jag fan inget att förlora =)

2008-07-09 @ 18:13:47
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja det är fan inte mycket man har koll på. Jag vet bara att Tjombi ska dit, att han ska förfesta med de vi var i Hultsfred och att jag kanske är medbjuden, det är i Fjälkinge. Får snacka med honom sen. Frågan är om jag ens orkar förfest på lördag, hahaha. Så jo, höras får vi allt göra! =)



Haha, ja visst är det suveränt? Den börjar ju dessutom sådär direkt så den är perfekt som ringsignal =) Come on Eileen, däremot, tar ju gott och väl en halvtimme på sig :D

2008-07-09 @ 18:23:14
URL: http://personligutveckling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang