Jag vill tacka mamma, gud, Börje på ICA Maxi...

Loggar på morgonkvisten in på vår eminenta lokaltidnings hemsida. Bläddrar igenom diverse notiser om boskapsstölder, lantbrevbärare och granbarkborrar. Klickar mig vidare till tivoliredaktionen och slås av känslan att, det där minns jag inte, eller gör jag?
Efter en kort sekunds eftertänksamhet minns jag att där faktiskt lurade någon yngre dam med ett objektiv som monokel i parken under tivolirocken. Genast förbyts tankarna mot en liten besvikelse över att pressen inte hört av sig ännu. Kanske min telefon är avstängd.
Var är paparazzofotograferna? VIP-inbjudningarna? Den röda mattan? Magnumbuteljerna?
För lite kändisvarning är det ändå att vara med på bild i kristianstadsbladet, det tycker jag.


Hur går jag nu vidare med detta? Är det dags att skaffa skyddat nummer? Borde jag uttala mig negativt om att bli igenkänd på stan, som alla andra kändisar? Ska jag skaffa en agent?
Frågorna är många, men en sak kan jag lova er. Jag kommer alltid vara densamme.
Jag tänker inte låta kändisskapet stiga mig åt huvudet, och även om jag nu måste flytta till Stockholm och odla helskägg så kommer jag inte glömma er, the little people.
Ni, mina fans, har jag att tacka för detta. Det vore inte möjligt om det inte var för er!
Nu ska jag ringa och förhandla lite med olika företag om var min nya modeblogg ska publiceras. Har redan funderat ut en bylinebild, vad tycks?


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag köper det rakt av!

2008-07-25 @ 11:12:51
Postat av: Marcus

Jäklar, det var snabbt! :)

2008-07-25 @ 11:20:50
URL: http://kazmur.blogg.se/
Postat av: Caroline

Haha, här får man inte ens sova ifred för att de här hemma ska meddela att jag är med i tidningen. FÖR FAN JAG SOVER, BRYR JAG MIG?! Ibland undrar jag vart alla hjärnceller tagit vägen. Igår var det nämligen likadant. Störta in i mitt rum och börja ställa idiotiska frågor som; "var på soffan har Sesam klöst?". Jag dööööör :D



Men hallau, visst fan kommer du väl ihåg det? Du skämdes som fan när du skulle berätta var du köpt solbrillorna :D

2008-07-25 @ 12:31:56
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

Och strumpor i flipflops är ICKE acceptabelt! :D

2008-07-25 @ 13:11:51
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det bara blev så, haha. Nordholm tyckte jag skulle joina honom och några till i söndags för en filmkväll, men undertecknad var så lagom sleten =) Så sa att vi kunde ta det någon dag i veckan istället. Och det blev igår. Nordholm gillar öl. Så mycket att han dricker några varenda dag hela sin semester. Och ja. Även om det kändes riskfyllt så är ju inte jag den som är den. Glas vin? Efter tre på natten? Haha. För innan dess visste du ju inte ens att jag skulle dricka! Men du borde ju inte direkt vara avis på mig, utan tvärtom. Du dricker ju öl bra mycket oftare än en annan, som knappt vågar längre!



Men du sa ju åt henne att skriva Second hand eftersom du skämdes över Domus =)



Haha, sant. Och shorts till det dessutom - värre än så kan det nog inte bli! =) Och där har vi min pappa. Fast byt ut flipflop mot sandaler :D

2008-07-25 @ 15:14:45
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

Förresten så ser jag nu att du verkligen fastnat för posen med ena handen i fickan :D

2008-07-25 @ 15:15:24
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja, fast nu vet jag inte längre. Det gick finfint att dricka öl igår, magen har inte sagt ifrån alls. Men hur som helst ska jag ju ta det lugnt. En och annan öl hade jag ju räknat med ändå. En till maten, hemma, 1-2 Carlsberg på Banken. Sen på lördag blir det väl en och annan i nåt öltält med Sara. Lugn är temat i alla fall.



Hahaha, svepa rödvin? Jag brukar drömma om rödvin. Det är på något vis snäppet mer romantiskt än vitt. Även om vitt är godare.



Jag vet faktiskt inte än. Och ja. Hon får ju banne mig ta sig upp hit först, innan vi gemensamt åker till Helsingborg. Så får se imorgon. Hon ska jobba först och grejer - stackars tösabit. Men det är ju så på nytt jobb, som med dig, sådana djävulska arbetstider! =)

2008-07-25 @ 15:41:36
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja, så länge jag inte är i närheten av lördags alkoholintag, så är det ju lugna puckar :D



Jag vet, var därför jag hade koll på att det var rött du drack ;) Men det är verkligen så. Det är lite mysigare. Lite mer speciellt-tillfälle över det liksom. Ja, vitt är mer lättdrucket så det kan man till och med associera till fulla fjortisar =)



Hör bara av dig när du hade tänkt så jag inte ligger och sover eller nåt, hahaha =)

2008-07-25 @ 16:29:42
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

HAHAHA, just ja, lyft på fötterna, fy farao vad irriterande det är. Plus att man inte hör tv:n ett förbannat dugg. Och jisses, på den tiden då familjen hade en gemensam dator. Där satt jag väldigt mycket. Typ alltid. Särskilt en söndag. Då kom alltid pappa in med snabeldraken och sa "backa!" för han skulle dammsuga under datorbordet. FUCKO! :D Men det stannade inte där. Sen kom han med perukmoppen i högsta hugg också, och så var det samma visa :D



Haha, jag måste besöka dig och testa den där hängmattan =) Har bara testat en gång, i mina kusiners sommarstuga för många herrans år sedan. När jag var på Kiviks marknad gick vi förbi ett stånd som sålde hängmattor så då kom jag att tänka på dig. Men jisses, vet du vad de kostade? 700-800! För bövelen :D Fan, ser du en billig gitarr på Rusta eller nåt nån gång - säg till mig! För då ska jag köpa den. Har fått tips om att såna ställen säljer såna billigt, och är bra till nybörjare. Drömde till och med inatt att jag köpte en sån och började lira. Satan i gatan vad jag drömmer mycket om nätterna nu =)

2008-07-25 @ 16:41:26
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hahaha, ja fy för sören =) Och man chattade på Torget.se. Eller nåt sånt =)

Maxvikten, HAHA :D Fast ja, så lite som du äter kanske jag snart väger dubbelt så mycket som dig med mina 53 kg :D

Sparris, inlagd bläckfisk - HAHAHA. Det är ju vi det :D Ja, 150:- är ju ingenting liksom =)

Oh, får jag det? :D Bara du inte betalt dyra pengar för den, för då vågar jag inte =) Jag är ju en lika stor klantskalle som dig så skulle inte förvåna mig om jag har sönder den bara för det :D

Guitar hero, ja, jag har fortfarande inte provat skiten =) Tycker storebror kan bjuda dit mig på en guitar hero-kväll men jag får väl snart bjuda dit mig själv istället =) Ekonomin är ju inte på topp så har för tillfället inte råd att själv investera =) Men ja. Ska jag dra ner på drickandet får jag ju finna andra intressen att lägga pengar på, så inom en snar framtid kanske inte är HELT omöjligt =)

2008-07-25 @ 17:10:04
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

"Mamma, jag vet att du läser..." - HAHAHAHA :D

En annan sak som också roade mig nyss var att det snart kommer ett program på tv som heter "Ung, kristen och gay" :D



Shit, ska jag behöva leta reda på en musikalisk människa också, hahaha :D Om inte annat får jag väl be Emelies pappa, det hade han lätt fixat =)



Fasen vad det känns dumt att inte ha någon hobby ändå. Som när jag besökte min praktikplats och de frågade vad jag hade för intressen. Jag bara "eeeh... inget speciellt...". Då kom den fina frågan "är du intresserad av sport?" HAHA. Jag dog nästan. Så insåg jag att jag nog kommer få utföra en del sånt under min praktik. Basket och fotboll och grejer med barnen =) Det har jag också drömt om. Min praktik. Fast då fick jag där jag ville vara - på ett behandlingshem =) KNYPPLING, HAHA :D Det testade jag faktiskt i syslöjden :D Mattor gjorde jag också, haha. Och broderier. Senast igår mobbade jag mamma för broderier. När de fått upp den nya fina tavlan. Alla andra tavlor i rummet är i princip broderade av henne. Och jag kan inte hjälpa det, men jag tycker det är skitfult =)

2008-07-25 @ 17:34:15
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

Haha, du tror väl inte på fullaste allvar att jag faktiskt tittade på det? :D Jag väntar tills jag blir lite mossigare innan jag fastnar för dokumentärer. Tog ett tag innan jag faktiskt förstod paradoxen - bibeln tycker ju icke om homosexuella.



Usch ja, jag bävar inför dagen jag måste börja söka jobb. Det verkar jobbigt att beskriva sig själv sådär. Kommer kännas som man försöker skryta, och det är inte riktigt min starka sida =)



Hahaha, du var alltså ett litet fruntimmer redan då ;) Det påminner mig om när IB-Eddie berättade att han låtit en tjej med crush på honom göra hans läxor typ hela högstadiet. Så han är nog närmre helvetet än dig =)



Haha, jadå, Banken var faktiskt riktigt skoj, var bra mycket mer folk än jag väntat mig. Blev också mer öl än planerat, hihi. Men höll mig ändå stabil som fan. Försökte ha koll på en nersöpen Nordholm men det gick sådär eftersom han sprang tillbaka till Banken på väg till bussen, hahaha =) Och idag blir det Helsingborg bra mycket tidigare än jag trodde - ska ta tåget redan 13.50! Galet. Så var till att gå upp med tuppen idag. Kommer vara cp-trött ikväll =)

2008-07-26 @ 09:52:23
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

Haha, jag tror jag vägrar!



Ja, jag hade ju verkligen inte väntat mig att åka så tidigt. Men hon ringde igår och jag hade glömt bort det faktum att hon faktiskt jobbar i Helsingborg, så jag ska möta henne när hon slutat jobba, i princip. Haha ska du till Kalle? Skulle jag inte till Helsingborg hade jag också dragit dit. Då får du nästan hälsa Veronica & co från mig =) Haha du är då icke den enda som får stressa idag, jisses. Har dock lyckats fixa så jag får skjuts till stationen, annars hade jag fått ta bussen 12.16 och hänga i stan till 13.50, mindre skoj. Och finns inte en chans att jag skulle kunna vara klar till dess, haha =)

2008-07-26 @ 10:58:26
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Malin

Puh.. Här fick man rulla ner en stund! Ja, Bloggkoll är ganska bra!

2008-07-26 @ 11:29:17
Postat av: Veronica

Nu får du blogga ! =)

2008-07-27 @ 18:45:37
URL: http://lizardqueen.blogg.se/
Postat av: Caroline

JAG BLIR. Satt precis och läste texten samtidigt som jag lyssnade på låten. Bob hund är lätt en av mina absoluta favoriter någonsin. Det är sann poesi.

2008-07-28 @ 17:33:50
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

Skojar du, allting var så otroligt vackert att man inte kunde vara annat än lycklig. Jag mös som aldrig förr! Det är liksom nästan lite hemskt att vara hemma igen, haha.



65? Oh herrejävlar! Jag har redan sett en rejäl bunte av fotona på Facebook, haha =)

2008-07-28 @ 17:54:46
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

Om man gick in i själva event:et hade snubben med den bra kameran länkat till ett galleri där han samlat sina bilder. Det såg ordentligt mysigt ut på Kalles fest också =)

2008-07-28 @ 18:05:50
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: The one and Donny

Du borde se mer bajsnödig ut tycker jag. Annars bra.

2008-07-30 @ 17:45:20
URL: http://le-faux-pas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang