Fest i val och lite prylbögeri

Okej, jag är bakis som en söpen skunk och kreativiteten lyser med sin frånvaro. Med det sagt får jag väl ändå försöka summera gårdagen och Tivolirock. Förra året missade jag tivolirock så det var med stor längtan och höga förväntningar jag åkte in till stan igår. Dessutom hade jag glömt att man faktiskt får ta med sig egen dricka in på området. Därför fick pappa bli en räddare i nöden och inte bara agera expressbud med en påse öl utan även stå för transporten in till stan eftersom jag missade bussen. Väl inne hade jag lite dödtid att slå ihjäl innan Carros buss anlände, så jag styrde mina steg mot Domus där ett par nya stekarbrillor inhandlades. Därefter slog jag mig ner vid Stora Torg och mumsade i mig min nya kärlek här i livet, en sillamacka. Det tog inte lång tid innan jag såg en blond kalufs närma sig med stormsteg och färden gick vidare mot parken. Påväg dit fick jag bekräftat att jag inte är den enda totalförvirrade människan jag känner. Carro hade glömt sin biljett hemma och fick ringa sin mamma som hoppade i bilen och körde in till stan från Tollarp :)
Väl inne på området började vi med att se Hästpojken som var en av de artister jag längtat mest efter att se. Därefter blev det både liggdans och sittdans till Timo Räisänen, tätt följt av DLK, Joddla Med Siv, Petter, Florence Valentin och Sahara Hotnights. Riktigt trevligt hade vi och skrattandet var lika flödande som ölen, vilket i vårt fall är ganska standard ;)
Den senare delen av kvällen tänker jag dock inte kommentera mer än att jag innerligt hoppas att jag inte är den enda med självinsikt nog att inse när jag gjort något dumt.



Idag gjorde jag förresten äntligen slag i saken och beställde mig en ny digitalkamera. Är så sjukt missnöjd med min mobilkamera och för ett tag sedan lyckades jag även slarva bort mitt minneskort, så att telefonminnet är fullt är mer regel än undantag - irriterande. Efter att ha läst en hög expertrecensioner och guider föll valet på en Casio Exilim EX-V8 Black.
Nu är jag långt ifrån kamerakunnig men jag tror iallafall att jag kommer bli sjukt nöjd. Bildkvalitén verkar vara väldigt bra för att vara en kreditkortsstor kamera, och 7x optisk zoom med internt objektiv är smaskens. Den dyker iallafall upp om en vecka eller två då jag beställde den från Japan nyss.



Kommentarer
Postat av: brallan

Hahaha! snyggt jobbat kaz, måste köpa dem till gorm. förklaringen av produkten hade hjälp honom. "Skyddar ändträet på stolpen GORM från att suga åt sig fukt."

2008-07-13 @ 19:02:01
URL: http://braaallan.blogg.se/
Postat av: Dubbel-H

Ja, nej den kommentaren leker man inte med :)

2008-07-13 @ 23:24:01
URL: http://dubbelh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang