Jag stinker bortslösade timmar

Med tanke på hur mycket tid jag spenderar på att täcka mitt behov av musik på daglig basis är det som att upptäcka guldet vid regnbågens slut när jag hittar något nytt, något fräscht. Jag har lyssnat så mycket på Hellström och Winnerbäck att rädslan för att slita ut skivorna finns närvarande, trots att jag lyssnar på datorn. Jag har dock funderat på om det inte fattas något. Någon svensk sångare som är gammal i gemet men ännu inte har fastnat.
Idag hittade jag rätt nål i höstacken; Joakim Thåström. Hittills har jag bara hört de gamla slagdängorna som 800 grader och tyvärr hans senare alster som Fan fan fan. Därför har jag inte riktigt tagit mig tiden och orken att ge honom en ärlig chans. Idag hörde jag dock något av det bästa på väldigt länge - en tidig kreation vid namn Höghus, låghus, dårhus.
Sådan känsla för ord som denne avdankade commiestofil ligger inne med är svår att överträffa. Speciellt när djupa rader blandas med total galenskap. Det får mig att vilja dansa efter hans pipa.

"Ungarnas skrik från ingentinggatan
är det enda som händer
på dom hopplösas gränder
På söndag ska bilarna tvättas för satan"



Kommentarer
Postat av: Caroline

Tala inte illa om Fan fan fan! ;) Hjärter dam är en personlig favorit för min del.

2008-07-31 @ 21:28:45
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Veronica

Vad bra att det blev ändrade planer och att du kan dyka upp i vettig tid =) Nu skall du gunga på västra boulevarden 33 oh inte bara titta på bilder på bloggen , tss ! =)

2008-08-01 @ 09:30:52
URL: http://lizardqueen.blogg.se/
Postat av: Caroline

Oh ja, eftersom det är vinnaren som bjuder, hahaha :D Jag har då aldrig skrivit såhär snabbt på ett tangentbord innan, jisses amalia =) Håller på med en jävla boss nu, stryk ska han ha! =)

2008-08-01 @ 16:56:09
URL: http://personligutveckling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang