Känner du dig lycklig, punkare?

Vill inte dränka er i text utan snarare låta bilderna tala. En sammanfattning bjuder jag dock på.
I lördags tog jag en promenix med Bettan, Judith och Jean Baptiste - Judiths nya leksak. Det blev en lång tur genom vattenriket och vidare ut till Lillö. Därefter blev det stress, stress och lite mer stress när jag på bara en timme skulle hinna handla på maxi, marinera köttet, duscha, stryka en skjorta och åka till stan för att festa. Något stirrig landade jag hos Kalle en halvtimme senare än tänkt, men kvällen blev ändå stor succé. Har nog inte haft så roligt på en fest på väldigt länge!
Söndagen var tänkt som en enda lång botanisering bland diverse bakfyllebestyr, men när Basse ringde och frågade om jag skulle med till stan och äta kunde jag inte säga nej. Jag brukar ofta klassa mig själv som väldigt spontan och med denna söndag i bagaget är det mer fakta än påstående. Påväg till stan kom vi på att Claessons i Bromölla brukar ha söndagsöppet, så vi for dit för att köpa en ny hjälm till Basse. När vi kom dit var det stängt och planerna lades om till en snabb glass i Åhus. Innan vi ens kommit till Rinkaby var den planen borta och istället körde vi till Sturup Raceway för att köra gokart. De hade inte heller öppet så vi ringde till Lockarps motorbana som inte öppnade förrän klockan fem.
Vad gör vi nu? Jo vi var ju ändå ganska nära Malmö, så vi tog tåget från Svågertorp över till Köpenhamn och därefter taxi till Christiania.
Basse hade aldrig varit där och sist jag var där var för några år sedan. Tyvärr råder där kameraförbud så bilder blev det inte mycket av, men jag kan säga att det finns få ställen där ölen smakar så gott som på en gräsplätt med livemusik omgiven av höga danskar.
En helt underbar helg är förbi och nog märks det att den senaste tidens deppighet börjar vända, för ikväll somnar jag med ett leende på läpparna :)

Vandring - Linnérundan






Kalle 28år










Gokart Lockarp




Köpenhamn / Christiania







Kommentarer
Postat av: Veronica

snygg jag är, haa !

2008-07-29 @ 09:25:54
URL: http://lizardqueen.blogg.se/
Postat av: bets

Jag må säga att lördagens rundtur var suveränt trevlig :) och se, du hann göra dig iordning samt festa järnet efteråt!

2008-07-29 @ 16:45:17
Postat av: Veronica

Ja antagligen var det din vitlöksandedräkt.. därför jag såg så drogad ut på fotot med.. solglasögona.. förresten fick du betala inträdet på t-baren? ;-)

2008-07-29 @ 23:20:38
Postat av: Veronica

Penis bilen är ju värst ! Haa ä et din rumpa? visste inte om det var din eller babyface !=)

2008-07-30 @ 19:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang