Mister, visa mig den maximala hastigheten!

Satt hela dagen igår och funderade på vad sjutton jag sysslat med under lördagens vilda festande. Jag har ont i varenda liten muskel och mitt på ryggraden har jag en konstig svullnad som helt ärligt gör mig lite självmordsbenägen. Sen kom jag på det. Det var för en gångs skull inte kristusfyllan som satt sina spår, utan såklart gokarten i lördags som tog knäcken på mig.
I lördags var det nämligen dags för det efterlängtade gokartmästerskapet med Azzazzin.
Jag köpte mig en våtdräkt, rakade varenda hårstrå på kroppen och kammade håret med brylcrème - allt för vindmotståndet!
Själva körningen gick riktigt bra och jag var snabbast i alla heat, men under finalen blev jag påkörd och snurrade av banan så det blev en andraplats totalt, vilket fortfarande irriterar mig lite, men vi hade verkligen underbart roligt och det är ju huvudsaken. Lyckades även klättra en hel hög med placeringar på topplistan så nästa gång är inte banrekordet alldeles ur sikte, haha!
Kom precis på att Canna, mammas sambo, lovade mig en helsponsring i miljonklassen på fyllan under kristianstadsdagarna. Det kommer jag hålla emot honom när han minst anar det, för hujedamig vad roligt det är! :)





Hela eftermiddagen spenderades på jobbet med ett leende på läpparna, tills det äntligen var dags att röra sig hemåt för att påbörja det rutinmässiga lördagsölhävandet. Kroppen sade emot lite på grund av sömnbrist men när Henke klev in genom dörren hade man inte mycket val. Det märktes dock att man inte vr helt fit for fight, för jäklar vad ölen tog ut sin rätt när vi efter en kort förfest hos Robban styrde skeppet mot Bankens uteservering :)
Väl där inne träffade jag på en hel hög bekanta ansikten. Carro var fullare än Christer Pettersson på midsommarafton och Henke och jag var inte långt efter. Vi träffade även en hel del enirofolk, några gamla huarödare och diverse annat löst patrask. "All in!" som Kalle Dahlin hade sagt :)





Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha, ja det är ju satan vad ölen slår på när man numera håller sig till fest och alkohol enbart en dag i veckan ;D Och vet du? Nästa fredag är det Huarödsfesten, hahaha =)

2008-07-21 @ 23:52:22
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag blev lite besviken över att jag missade det förra året, faktiskt. Så om Packe, Dag & co ska dit, är det inte omöjligt att jag hänger på. Jönsa & Tjombi vet jag inte med än. Så jag får se, helt enkelt =) Men sen är jag dessutom bjuden på stor fest hos Veronica dagen efter. Så är duktigt kluven.

2008-07-22 @ 13:14:18
URL: http://personligutveckling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang