Sagor för barn som är vuxna nu

Ibland säger man dumma saker när man är lite på kanelen, som i måndags kväll. Jag satt på en uteservering i stan med pappa och ett antal öl hade sakta men säkert letat sig ner i magen.
Vi börjar prata om hur roligt Viktor tycker det är när jag kommer och hälsar på, och plötsligt fäller pappa kommentaren "Marcus, du kan väl vara barnvakt några timmar på torsdag?".
När jag nämner lite skämtsamt för folk att jag gärna ställer upp som barnvakt brukar svaret vara något i stil med "Tror du jag är dum eller?" inlindat i en del rejäla hånskratt. Vet inte varför men folk ser väl inte mig som särskilt ansvarsfull helt enkelt. Pappa däremot lyckades alltså kombinera ordet barnvakt med Marcus, i samma mening! Kanske var det ölen som talade, kanske litar han på mig, inte vet jag men igår fick han stå sitt kast och snällt lämna över den lille sötploppen till mig :)
Låt mig förtydliga lite. Viktor är alltså min 4-åriga halvbror på min pappas sida, och även den av mina två halvbröder som inte verkar vara djävulens avkomma, han heter Melker ;)
I värsta hundtricket-anda tågade vi runt på stan, Viktor i barnvagn och jag med ett stort leende på läpparna. Vi åkte karusell efter karusell, vi åt glass i parken, vi matade ankorna, vi mobbade tjockisar - ja, vi gjorde helt enkelt det som alla barn älskar, vi hade roligt!




Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha, vad söt han är, vad roligt ni verkade ha =)



Ja, ål får där minsann också vara om jag ska bli intresserad, sill smakar ju värre än fan =) Jag och farmor samtalade faktiskt om ål igår kväll på sjukhuset, haha, vilket sammanträffande =)

2008-07-11 @ 15:16:27
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

Åh, tack =) Det känns hoppfullt. För en vecka sedan trodde jag inte att han någonsin skulle komma hem igen. Jag trodde han skulle hamna på KVH. Men läkarna ansåg inte honom vara så sjuk, skönt =) Tiden går förstås fruktansvärt långsamt för honom så han hinner deppa ihop många gånger under en dag. Men jag hoppas innerligt att farmor kan ta hem honom på tisdag =) Det är liksom hans största orosmoment - att han inte ska få komma hem igen. När han väl är hemma tror jag det kommer göra honom mycket gott.

2008-07-11 @ 15:32:35
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: pernilla

Jodå. Basse som i din Basse. Skumt att han inte sagt något till dig bara:) Vilken riktig mysdag ni ser ut att ha haft btw!

2008-07-11 @ 16:00:20
URL: http://pernle.blogg.se/
Postat av: Caroline

Haha =) Jag tror, på fullt allvar, att jag hade avlidit på stört om jag hade ätit den rätten. Om inte annat så av magsmärtor. Herreminjävel!

2008-07-12 @ 13:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang