En midsommarnattsblogg

Nu äntligen har kroppen gett mig motorik nog att skriva något efter de senaste dagarnas hårda leverne. Det har varit fullt sjöslag torsdag, fredag och lördag och skulle jag klämma in allt här hade ni inte orkat läsa. Därför blir det ingen helguppdatering utan enbart några rader om midsommarafton. Det andra kommer sedan ;)
Detta år var det min tur att hålla hov i byn och det är för mig en stor ära. Därför var jag en riktig gentleman och styrde upp mat, dricka, partytält och allt annat som behövdes för en riktig röjarfest. Jag hade dock glömt något av det viktigaste - Jordgubbar!
Fem minuter efter att de första gästerna börjat droppa in blev det till att slänga sig i bilen med Carro och köra snabbt som attan till Åhus för att hämta 10 liter prima sommarknark åt sällskapet. Där gick det undan vill jag lova!



Efter en stund var festen i full gång och nubben samt ölen verkade göra sitt jobb för helt plötsligt var alla på pickalurven och ett jordgubbskrig utan dess like drog igång. Jag har ett visst minne av att jag var dum nog att kasta första gubben för jäklar vad jag blev totalt pepprad av jordgubbar. Nu snackar vi ett krig som får landstigningen i Normandie att likna ett avsnitt av My little pony.



I övrigt blev festen sjukt lyckad och jag hade underbart roligt.
Fyllestudsa på en studsmatta, grogga i lekstuga, dans med Carro till Come on Eileen och lite allmänt fulfestande kan ju inte bli annat än helt kanon!





På senare tid har jag bättrat på mitt fylleminne rejält och minskat antalet minnesluckor. Därför trodde jag mig minnas det mesta från kvällen, men när man vaknar och kommer ut till en grill med en uppeldad utemöbel och ett helt paket köttfärs så börjar man undra. Och till råga på allt blåste tältet omkull och hela uteplatsen såg ut som ett enda stort slagfält.
Behöver jag nämna att jag haft ett helvete med städningen? :)



Jag hade säkert kunnat sitta här och klämma ut en hel hög roliga minnen från kvällen men efter fyra dagars ledighet blir man bortskämd och om några timmar ska jag upp och jobba. Därför låter jag bilderna sköta snacket. Hoppas ni har haft en lika bra midsommar som jag. Bisous!

Kommentarer
Postat av: jennie

vafanken bettan lovade bilder från er fest som jag missade när jag satt hemma med min lilla slemkorv! Jag ser ingen betta någonstans på dessa bilder, och inte någon annan jag känner igen heller. Mutter.

2008-06-25 @ 01:00:01
URL: http://salmiakatfolket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang