Ernst Kirchsteiger, släng dig i väggen!

Man mixar en 21-årig kille med en trist lägenhet och en kyl full med öl - Vad får man då?

Dagens dumma idé var ett projekt jag faktiskt lurat på ett tag men aldrig riktigt kommit till skott med, nämligen en hängmatta! Nu tänker ni säkert att det borde ta max en timme eller två att borra lite hål och förena dem med ett tygstycke. Det gjorde iallafall jag, men som vanligt när jag ska ta mig an något får man räkna med en heldag även för de minsta av projekt.
Planen var iallafall att vakna tidigt, åka in till stan och köpa det som behövdes för att sedan kunna njuta resten av dagen. Riktigt så blev det inte, utan projektet inleddes med en timme kvar till stängningsdags.

Hade redan igår spanat runt på nätet och letat upp en trevlig hängmatta i regnbågens alla färger. Så glad i hågen tog jag bilen till Rusta och till Biltema för att handla det som behövdes.
Billigt ska det vara :)



Noga när man bygger är att använda rätt saker till rätt material. Därför gjorde jag en vetenskaplig bedömning genom att slå 297 hål i väggen med skruvmejsel och gissa för glatta livet.



Tänkte även försöka vara lite seriös och mäta ut fästpunkterna exakt efter mattans längd. Men jag och min nya tumstock kom inte riktigt överens vilket ledde till att den knäcktes och blev obrukbar.



Nåväl, jag har ju hantverkarsinne som självaste Martin Timell så det var bara till att höfta på måtten och börja borra på måfå. Vad händer då? Jo självklart börjar borrmaskinen nästan brinna och lämnar jordelivet med ett rökmoln.



Jag kan ju aldrig få tummarna ur arslet och vara ute i god tid innan alla byggvaruhus stänger så där satt man utan borrmaskin helt plötsligt. Lyckades dock skaka fram en gammal relik från garaget i Everöd så projektet var snart igång igen.



Självklart hör det ju till att man dricker lite öl under tiden man jobbar.
Därför blev mina mått inte riktigt så bra som jag hade hoppats.
Nåväl, nu har jag ju tre vackra men onödiga hål till i min vägg.



Äntligen är hålen borrade, krokarna ditsatta och mattan på plats. En liten detalj bara, det heter visst hängmatta och inte ligga-på-golvet-matta. Undertecknad hade borrat alldeles för lågt.



Nu är iallafall mattan på plats efter allt strul och har invigts med att agera mysplats under EM-finalen.


Kommentarer
Postat av: bets

I'm speechless :D

2008-06-30 @ 08:53:19
Postat av: jennie

det ser underbart ut!

2008-07-04 @ 12:37:59
URL: http://salmiakatfolket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang