¿pǝuɥɔoddn np ɹǝʌıɹʞs ɹöɟɹɐʌ

Dagens hur-tänkte-ni-award går till företaget Tegic Communications.
Med andra ord de som utvecklade T9-systemet till telefoner. Med andra ord de som valde vilka ord som skulle vara högst rankade när man skriver. Med andra ord de som räddat livet på ett par miljoner tummar genom åren.

Prova att skriva påsklov och se vad som dyker upp. Eller varför inte gästlista.
Annars kan man ju alltid undra varför det redan från början finns med ord som dubbelfitta?
En annan rolig sak är att ordet losec kommer som förslag efter fem bokstäver i ordet lördag.
Lite lustigt är det också att ordet massförstörelsevapen finns med, men inte världsfred.
Det som tar priset är ändå vad som föreslås man skriver Benke köper ludd på ica maxi.

Nazistisk konspiration? Pervo-styrelse? Cyniker? Vad vet jag, men lite småroligt är det :)

Kommentarer
Postat av: Staffan

Haha! Adolf köper jude på Ica nazi...Hästkista, Särklot...fy fan...Sjuuuukt företag säger jag bara!

2008-06-17 @ 00:13:07
Postat av: Caroline

Hahaha, nu fick jag med tid att testa detta, och jag började ju garva som vanligt :D Sen sitter jag där uppe eftersom jag känner mig lite social idag då de köpt hem en platt-tv ;) Och ja, du kan ju ana mammas reaktion när jag satte igång och garvade, hahaha :D Men jag vill inte ha nån amfetamin, jag vill bara odla apelsin :D

2008-06-17 @ 20:21:47
URL: http://personligutveckling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang