Och vem blir inte ful i sextio watts ljus?

Sitter här och lådvinsfilosoferar lite i mörkret till tonerna av Markus Krunegårds album Markusevangeliet och inser att jag måste vara en av de som bäst personifierar det där med att vara öppen för allt. Eller är det bara en diplomatisk ursäkt för att vara rejält kluven, vad vet jag? Satt precis och försökte knåpa ihop en liten presentation av mig själv på ett community men insåg att det är stört omöjligt. Jag är intelligent men totalt förvirrad. Jag har fördomar men är enormt öppen. Jag älskar rockmusik men även svenskpop. Jag är en mjukis men ändå ganska hård. Jag är feg men har ändå självdistans. Jag är målmedveten men ändå ambivalent.
Jag har alltid avskytt att bli placerad i ett fack, att bli stämplad som något jag inte är, och det har nog satt sina spår för maken till svårdefinierad person får man nog leta efter. Nåväl, nu ska jag inte flumma loss totalt :)
Läste i Carros blogg att hon hittat en ny kärlek - ananas! Då dök det upp för mig att jag också hittat en kärlek idag, nämligen fulrim! Satt och lyssnade igenom den musik jag ramlat kär i genom åren och insåg att minsta gemensamma nämnare var att de flesta innehåller textrader som är tänkta att rimma men ändå inte gör det :) Här är några exempel på textrader som på ytan är nödrim men som ändå letat sig rakt in i mig likt pilar och fastnat där. Helt underbart!

Du vet var det sitter och siktar tills du riktigt säkert vet att det hittar in
Där ingen annan kommit in. Hjärtat väljer blint
Nu när jag svalt det kan du dra det hur långt du vill.
Du vet jag vill bli din

O ingen annan kommer in. Hjärtat gör mig blind
- Jag är en vampyr

Och jag undrar vad som händer i vår del av stan
Vinden håller tal vid en hamburgerbar.
Den har blåst sig trött och alla flickor har gått hem och
Du var sötare än dom men jag slängde bort det igen.
- Nu kan du få mig så lätt

Hej du försvann en dag gamla vän
Du fick en kille och ringde aldrig igen
Förutom när han jobbar då kan det va fint
Att ha middag bara tjejer dricka vin
Prata om hur jobbigt det är och ,
när två Hydman Vallien-glas går sönder på sommarstället åååh!

- Sanningsdan

Samma nätter väntar alla. Utan dig är alla kalla
Långa mörka utan sömn. Du ligger med nån annan
tönt
- Samma nätter väntar alla

Vi förtjänar nog ändå
att få hitta lite tröst och så
och nånstans mellan porr och knark
tror jag att jag hittat min
kant
- Caligula


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang