You’ll have to speak up, I’m wearing a towel.

Sitter här med tunga ögonlock och är minst sagt imponerad av hur mycket jag har hunnit med i helgen. Det har fyndats, festats, umgåtts, jobbats och lekts mest hela tiden - och ändå är det bara söndag! Är så imponerad att jag helt enkelt får inkludera torsdagen i denna helguppdatering, för då var det trivselkväll med jobbet.
Jag inser hur deprimerande ordet trivselkväll låter och tro mig, mina förväntningar var inte höga. Jag fick dock höra från säkra källor att Eniros trivselkvällar var en alldeles fullgod ursäkt att ta sig ett järn mitt i veckan. Så jag köpte mig ett gäng öl och begav mig till jobbet kl 18 i torsdags, enbart för att inse att jag blivit lurad. Jag var nog den enda som släpat med sig den klassiskt klingande lila påsen. Nåväl, jag är ju inte den som är den :)
Carro ringde från Hultsfred kl 16 och lät minst sagt rund om fötterna så humöret och motivationen för en torsdagsfylla var definitivt på topp må jag säga. Efter lite vin och god mat på Eniro begav vi oss ner till Tivoliparken för att gå en liten tipsrunda och spela kubb.
När folk började tänka på refrängen gick jag och Chådi till Biljardkompaniet och sänkte var sin whisky innan bussen hem gick. En ganska trivsam tillställning ändå, det där med trivselkväll.



På fredagen blev man verkligen påmind om sin position längst ner på näringskedjan. Självklart hade jag åkt på att jobba kl 06:15 men klantig som jag är så hade jag tittat på fel schema vilket gjorde att jag dök upp på jobbet lite halvt nyvaken klockan 7 i tron om att jag började då.
Efter det var jag så trött att jag nästan somnade stående så när jag kom hem blev det en välförtjänt långtupp i ryggläge. När jag vaknade lite senare på kvällen var jag helt plötsligt riktigt pigg och glad så jag svängde ihop en liten playlist med gamla godingar som Come on Eileen och Safety Dance, sen blev det liggdans för hela slanten. Mitt i alltihop ringer Carro igen och vi knäcker en öl över telefon. SUVERÄN idé :)
Med humöret på topp svängde jag in till stan en runda med Staffan. Vi tänkte kolla trycket lite, men det slutade med en middag på Burger King och några smaskiga droppar Laphroaig hemma hos honom.



På lördagen vankades det fotboll, öl och Banken. Men först tog jag mig ut till Tollarp (ni vet, där hon den konstiga bor) för att fynda lite på deras årliga loppmarknad. Solen sken och där var gott om folk, men maken till skräpsamling har jag då aldrig skådat. Inte en enda vettig pryl på hela marknaden och ändå behagade de ta inträde. Men jag lyckades ändå göra några otroliga fynd. Två tavlor och en video. Underbart!



Därefter var väl tanken att jag skulle bänka mig framför TVn och titta på matchen med några öl. Men tydligen hade min nyinflyttade granne tänkt samma sak och bjöd in mig på lite tacos och chilinötter. Så istället för att sitta själv och häcka gick jag ner till henne och tittade. Hon hade två av sina underbart söta barn hemma också, Axel och Alice. Sötare små knoddar får man leta efter, och efter att ha gett dem var sin uppblåsbar vim-gubbe var lekstugan igång. Jag fick bland annat min näsa uppäten av en dinosaurie och jag har träningsvärk efter VM i kast-med-liten-unge


Därefter bar det av till Banken där jag skulle möta upp Henke för lite fortsatt festande. Väl inne i stan möttes jag av en milslång kö. Förra gången lät jag det hindra mig, men inte denna gång, icke! Har inte festat på banken sen de öppnade sin uteservering och det var ett bra tag sedan. Förutom en galen savannlöpare som fick för sig att jag skulle få mitt näsben omstrukturerat så var det riktigt trevligt. Henke var i bra form och jag träffade på en massa bekanta ansikten, som Jönsa, Pontus, Munken, hon med körsbär och Martin m.fl. Det enda jag har att klaga på är att medelåldern verkade vara 17 och att där var så fullpackat med folk så det var stört omöjligt att få varken sittplats eller påtår. Men generellt sett var det skönt att vara tillbaks, även om min roderkamrat var missing in action :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang