Det här med att steka...

Jag är ingen brat och försöker ej heller vara det. Men det finns en sak med hela kulturen som intresserar och lockar mig - det här med att steka. Hur gör man? Vad innebär det?
Efter lite forskning hittade jag en instruktionsvideo som redde ut en del av mina frågetecken.



Killen i videon ser ju helnöjd ut och jag förstår honom, jag förstår principen, tror jag.
Det handlar alltså om att ha rätt image, rätt solbrillor, rätt frisyr och rätt kläder. Plötsligt fylldes jag av en enorm eufori över att äntligen ha listat ut denna stora gåta. Glad i hågen som jag var kammade jag håret, tog på mig brillorna och letade fram min allra glassigaste t-shirt.


Likt bitarna i ett pussel föll allting på plats, mitt liv fick en mening. Jag var en stekare, trodde jag.
Nu har jag sett videon om och om igen, jag har anammat livsstilen så gott jag kan men allt jag kommit fram till är att jag fortfarande inte förstår charmen med att steka :(



Kommentarer
Postat av: bets

hahaha töntolle :D "die brats die" ;)

2008-05-30 @ 18:05:50
Postat av: Malin

Du är stek personifierad!

2008-05-31 @ 14:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang