I'll have my breakfast with a thin slice of whisky please.

Känns aningen sent att komma med en uppdatering om helgen nu, men jag har varken haft tid eller ork så ni får ursäkta mina bad manners.

Fredag

Det märks att mina vänner känner mig ganska väl för fredagens planer slogs fast med det äldsta tricket i boken.
Basse fyllde år i torsdags och ett litet släktkalas var således inbokat i Broby. Jag jobbade samma dag och var därför ganska sliten, men den gamle räven visste precis vad som skulle locka mig.
image261
Basse l- Kommer du på mitt kalas imorgon?
Jag . l.- Nej, jag orkar inte
Basse l- Kom igen nu, det blir skoj
Jag . l.- Nej, ge dig nu!
Basse l- Det blir gratis öl
Jag . l.- När ska jag dyka upp?

Jag hade nog gett med mig ändå tillslut för släktkalas ligger högt på min lista över trevliga get togethers. Jag menar, det finns inte mycket som är mer underhållande än att sitta där som ett frågetecken när äldre, något överförfriskade, herrar går upp i varv och börjar berätta historier om hur Nisse Sillastrybare gav Kalle i Svängen på käften hösten 1975 :)
Efter ett tiotal öl började ögonlocken säcka ihop på mig och en taxi hem beställdes.

Lördag

Som jag skrev innan så var förväntningarna ganska låga inför lördagen. Bilden av en massa inavlade Tyringebor som pimplar moonshine var inpräntad i mitt huvud och avsmaken gjorde sig alltmer påmind.
Det hela blev ju heller inte bättre av jag och Basse är de två största idioterna i Sverige.
Först tänkte vi ta tåget 18:50 till Tyringe. Klockan 18:47 stod vi fortfarande och friterade frittepäror i Nosaby. Nästa tåg gick 19:50 så redan 19:35 satt vi med varsin öl och biljett på bänken vid centralstationen.
Vi ser vårt tåg rulla in på stationen och tänker, "Där kom visst vårt tåg, så trevligt". Tiden går och tåget rullar iväg utan att vi har minsta tanke på att vi faktiskt måste gå på tåget för att ta oss till Tyringe. Kvar sitter vi på en parkbänk och ser dumma ut. Med svansen mellan benen blev det till att slänga oss i bilen och ge järnet till Tyringe, vilket vi gjorde och hann före tåget med 1 minut :)
Väl framme blev det förfest hemma hos Sanne innan vi gav Tyringedagarna en chans.
Visst, Tyringes totala population är 3 människor och en katt, men att detta jippo skulle vara större än ett ensamt litet öltält hade jag faktiskt trott. Så var dock inte fallet.
Minnena från festen är lite suddiga vilket ni nog kan ana när ni ser bilderna nedan, men fan vad skoj jag hade trots allt. Vi red på en mekanisk tjur, dansade till Come on Eileen och blev nästan utkastade för att vi snärtade poliser med deras radioantenner. Jippee!




Söndag

Vaknade tidigt och var på absolut toppenhumör när jag fick ett sms av Carro som var leksugen. Därför styrdes kosan mot Tollarp där eftermiddagen spenderades på en lekplats i solen med en hel del underbart skrattande åt diverse tokigheter. Sen blev det film och lite fika på hennes uteplats där jag äntligen fick chans att ge igen för gammal ost. Har en gås oplockad med hennes kromosomberikade bror Jimmy efter att han myntat mitt nya smeknamn, bläckfisken (ni vet, långa smala armar).
Deras föräldrar satt dock bredvid så jag kunde inte ta till det tunga artilleriet, men vänta bara, det kommer. Nästa gång öppnar jag en burk asskicking med knölpåken :)

Måndag, tisdag och onsdag

Dagen jag längtat så efter var äntligen här. Löningen var ett faktum och detta firades direkt genom att gå loss lite och inhandla en ny halmhatt (min 3e), en The Clash t-shirt och ett par nya solglasögon. Sen blev det en efterlängtad klippning på Skägg & Lockar. Nu är jag korthårig igen vilket känns lite annorlunda.
Jag har dessutom fått frisyren godkänd av Sveriges två största anhängare av långt hår, Carro och Judith. Nu fattas det bara ett klartecken från Bettan sen är jag helnöjd ;)


Igår påbörjades mitt livs största projekt. Att städa lägenheten efter en längre tids totala förfall. Nu kanske ni tror att min lägenhet ser ut såhär alltid, med tanke på vilken slashas jag är, men detta är ett undantagsfall då jag inte haft ork eller varit på humör för att städa den senaste tiden. Nu är dock lägenheten åter i toppskick och i sängen ligger en totalt slutkörd Marcus med blödande händer och 20% gråare hår. Jag skäms för dessa bilder, men censur är inte min starka sida så håll till godo.





Kommentarer
Postat av: Caroline

HAHA, nu har jag suttit och garvat mig igenom hela inlägget. Du borde skriva en bok. Eller ja, varför nöja sig med en ;) Björn Gustafsson - släng dig i väggen, för du är fan mer underhållande :D
Och haha, great job med lägenheten =) Med tanke på hur min egen såg ut på den gamla goda tiden hade jag inte ens reagerat om jag hade hälsat på dig när den fortfarande var ostädad, haha. Man ska inte vara så jävla kräsen =D

2008-05-29 @ 01:27:50
URL: http://personligutveckling.blogg.se
Postat av: Sandra

sköna bilder :D ser ut som ni hade skoj?! =)

2008-05-29 @ 01:28:14
URL: http://SandraStenhag.blogg
Postat av: Lt Bill

den där "sanne" ser söt ut, är hon singel månne?

2008-05-29 @ 17:10:30
Postat av: Marcus

Fråga henne ;)

2008-05-29 @ 17:50:26
URL: http://kazmur.blogg.se
Postat av: Lt Bill

var gör jag de?

2008-05-29 @ 19:17:10
Postat av: bets

Knärk, din vandalusiska krabbsaltare, du är mucho mucho fin i den nya frillan ;)

2008-05-29 @ 19:40:29
Postat av: Marcus

Nu betvivlar jag ju visserligen att självaste Lt Bill läser min blogg, men skulle så vara fallet får du skriva henne några rader på facebook. Du kan ju låna Olas konto om du ännu inte slutit dig till drag-'n'-drop-generationen :)

2008-05-29 @ 23:29:03
URL: http://kazmur.blogg.se
Postat av: lt Bill

hehe det stämmer det är inte lt bill...jag får nog göra de på facebook. mitt riktiga namn är munken

2008-05-31 @ 05:57:50
Postat av: Marcus

Haaaallaaaauuu Monchen! :D

2008-05-31 @ 10:52:05
URL: http://kazmur.blogg.se
Postat av: Lt bill

haha nej inte munkajäveln heller...fortsätt gissa

2008-06-01 @ 00:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang