Let's whisky up these cornflakes

Dags att summera helgen och valborg.

Jobbade lite på dagen i onsdags så när det vankades grillning hos Linda var jag allt annat än pigg må jag säga.
Att sitta hemma och dega var dock inget alternativ för jag är ju aldrig sen på att tacka ja till en fest, och vid grillen med en öl i näven trivs jag som fisken i vanten. När jag kom dit hade de andra redan grillat färdigt så jag fick stressa lite med mitt kött, vilket ledde till att det redan efter några minuters intensivt grillande såg ut som en lunga från en kedjerökare.


Jag är ju känd för min uppskattning av all mat som en gång levt så detta var mest ett kosmetiskt missöde och smaken var som sig bör - vår och äldre herre på mellandagsrean med lite mjäll på kavajslaget.
Efter maten spelade vi en runda kubb. Lagen var killar mot sittkissare och självklart vann vi med god marginal ;)
Därefter blev det en runda Trivial Pursuit som fick avsluta en alldeles för lugn och nykter kväll.




Som jag har sagt innan så är det aningen knapert ekonomiskt just nu eftersom den första enirolönen inte trillar in förrän den 25e denna månad. Därför har jag blivit tvungen att gå ner till en halvtidstjänst den senaste tiden.
Jag festar alltså enbart en dag i veckan istället för två, och utgång är inte att tänka på.
Denna vecka föll valet på fredagen men engagemanget var inte direkt på topp så jag valde att hålla det enkelt.
Jag ringde upp Henke och uttryckte mig så vackert att jag nästan blev gråtfärdig - "Gör mig en tjänst. Bli stupandes laddad med mig ikväll".
Han och Kenneth var inte sena att tacka ja, så strax efter min dagliga powernap plingade det på dörren och in steg två välsvarvade unga herrar.
Ett par groggar och öl senare insåg vi dock att tre grabbar och en dunk inte riktigt är all it's cracked up to be.
Därför lades planen om en aning och glada i hågen begav vi oss in till stan för en budget-pubrunda på Biljardkompaniet och Harrys.
Jag har börjat få problem med matintaget igen, vilket innebar att jag under två dygn enbart ätit två piroger och ett päron. Detta fick ju självklart konsekvenser direkt och att kalla mig rund om fötterna vore en underdrift :)




Svängde inom Banken och snackade lite med Carro också en sväng och då kände jag mig fortfarande ganska sansad och enbart salongsberusad, men sen kom spriten ikapp mig på Harrys.
Detta ledde till att jag åkte ut med huvudet före till vaktens stora glädje. Men till mitt försvar måste jag ändå säga att de får skylla sig själva om de sätter upp en byggställning på ett uteställe. Självklart kommer någon förr eller senare imponera med sina grova överarmar genom upprepade pull-ups.
Och vad är poängen med att ge en högt ärad gäst en knytnäve i nacken bara för att denne gäst vill kramas och be om ursäkt? Man blir så trött :)

Jaja, man ska inte kasta igelkottar i en ballongkiosk så jag valde att inte göra några försök att ta mig in igen. Klockan började också bli ganska mycket så det var nog ändå dags åka hem.
På vägen till bilen blev det dock en kort paus vid Norretullskolan eftersom både jag och Henke lider av kronisk ölblåsa, och mitt i våra olagligheter rullar en polisbil förbi. Vad gör jag nu? Gömmer mig? Låtsats som det regnar?
Nejdå, utan av någon anledning som jag icke kan förstå väljer jag att närma mig polisbilen och blotta vissa ädlare delar av min ungdomligt tighta lilla kropp.
Behöver jag ens nämna att jag blev ganska ödmjuk när blåbäret började rada upp bötesbelopp och förseelser?

Lördagen och söndagen var ganska händelselösa förutom en filmkväll hos Henke och den vanliga söndagsbion med Basse. Svängde dock inom Staffan en runda på en bit tårta och en flabb kaffe. Mycket trevligt!




Kommentarer
Postat av: Malin

Luv-luv-luuuving the glasses!

2008-05-05 @ 21:22:07
Postat av: Caroline

Ganska sansad? Det var därför du kallade mig Emelie? :D Men eftersom jag själv befann mig i ett nästan löjligt nyktert tillstånd framstod du som att du hade fem minuter till en däckning :D

2008-05-05 @ 22:14:16
URL: http://personligutveckling.blogg.se
Postat av: bets

and here he goes again :D ditt lilla fyllo!!!

2008-05-06 @ 08:42:23
URL: http://eyesopen.blogg.se
Postat av: Caroline

Haha, du anar inte vad jag kände igen mig i det resonemanget :D

2008-05-06 @ 18:04:53
URL: http://personligutveckling.blogg.se
Postat av: Caroline

Jag säger bara en sak; boleron är min bästa investering på mycket länge :D Men haha, precis efter studenten tränade jag lite och använde bland annat hantlar. Sen sa Eeeeeyva att jag såg vältränad ut, lite åt body builder-hållet, och jag har inte rört dem sen dess :D

2008-05-06 @ 22:26:58
URL: http://personligutveckling.blogg.se
Postat av: Emme

JAg blir helt nostalgisk här!
Henke och Kenneth.. vars mamma jag varit dagbarn hos.. Denna by, denna by..

2008-05-14 @ 02:59:38
URL: http://www.pluring.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang