Welcome to the good life!

Nu äntligen har jag fått huvudet ur stolgången och tagit mig ork att uppdatera sedan helgen.
Har haft kameramani så till den milda grad att min mobilkamera nu lagt av helt. Nu visar den endast ett potpuri av färgglada streck som hade fått en LSD-tripp att verka harmlös.
Hursomhelst så var planen inför fredagen sedan länge fastslagen. Födelsefest hos Sara för att fira hennes lillasyster som nyss fyllt 19 år och därför gjort sig förtjänt av en praktfylla :)
Jag jobbade till 18 så det blev en snabb tur till Vä för att duscha och byta om innan festen var ett faktum. Tanken var att det skulle bli mycket folk men till slut blev det bara jag, Staffan, Anna och Sara; samt två andra som ploppade inom.
Tanken var väl också att det skulle bli utgång men sedan tog spriten ut sin rätt och Anna skulle vidare så vi höll oss hemma istället. vilket innebar mer och billigare dricka för min del ;)
För att få plats med bilderna så avbryter jag mitt ordbajseri här, men för att sammanfatta var det en mycket trevlig kväll.






Lördagen var tänkt som en ledig dag, men snäll (läs: korkad) som man är så blev det så att jag tog på mig att jobba det härliga passet 18-23. Har ju ändå 11 dagar kvar i skrivande stund innan jag kan börja dubbelfesta igen så det kändes inte alldeles förjävligt.
Dock krävde det ju att man gjorde sitt bästa för att njuta av den lediga tid man hade innan the klockslag from hell. Därför blev det en tripp ut i trädgården i värsta skogsmulleanda med filtar, musik och fika med allt vad det innebär.
Jag har sagt det förr men, mina vänner, nu är det officiellt sommar!
I flera timmar lade jag i solskenet och njöt för mig själv innan min bättre hälft Henrik joinade för en liten tupplur bredvid. Efter någon timmes stekande blev vi rastlösa och for in till stan för att ta en fika.
Det var dock lättare sagt än gjort eftersom det var pingststängt på alla fik. Först begav vi oss till Bankens uteservering men där var fullsatt, så därför tog vi en tur bort till Fenix där Martin med entourage satt och slappade. De hade tydligen precis stängt så i ren desperation styrde vi kosan mot lilla torg där uteserveringen på La Cucina hade öppet.
Deras något annorlunda caesarsallad med extra dressing satt som en sportmössa.




Söndagen spenderades till en början med liggstraff efter en något patetisk hobbyhävning av öl på lördagsnatten, men I'll be damned om en simpel betongkeps skulle förstöra min fulsöndag.
Jag satt och nästan fick spader på grund av rastlöshet när jag fick ett MMS från Carro som låg på stranden och grillades. Då rann bägaren över och undertecknad beslöt sig för att ta en motorcykeltur med Basse till Åhus för en glass på stranden.
Kön till glassbaren på Kantarellen sträckte ju sig till världens ände och glassbåten tog inte kort, så det fick bli plan b vilket var en pizza på pizzaboden :)
Glassen fanns dock inpräntad i våra huvuden och skam den som ger sig, så efter lite överläggande bestämde vi oss för att ta en liten tripp till Simrishamn och Kivik för att där jaga tag på en öppen glasskiosk utan kö :)
På vägen hem fick jag köra de sista 3 milen vilket gjorde att jag återigen drog slutsatsen att man skulle varit född rik istället för vacker. Motorcykelabstinensen blev ju inte direkt lindrad kan jag säga.






Efter denna underbara tur genom soliga Skåne var det som vanligt dags för den ständigt återkommande söndagsbion som nu nästan fått kultstatus. Denna gång var det romantisk komedi som stod på schemat (let the gay jokes begin!). Närmare bestämt What happens in Vegas med Ashton Kutcher och Cameron Diaz. Inte min typ av film men ändå förvånansvärt rolig och originell :)

Som sagt, nu mina vänner, nu är det sommar!

image241

Kommentarer
Postat av: Emme

SHIT, BASSE!
Var ju bara cirka 15 år sedan man lekte med honom liksom..

2008-05-14 @ 02:56:14
URL: http://www.pluring.blogg.se
Postat av: Caroline

HAHA, ploppade :D
Och tro inte att jag INTE såg strutsen du ploppat in på en av bilderna, hahahaha :D :D :D

2008-05-14 @ 10:50:51
URL: http://personligutveckling.blogg.se
Postat av: Sara

Snygga festbilder ;-), jag tycker vi klär i mustach du och jag!
Men varför i hela friden solar du med en struts :-S haha

2008-05-14 @ 13:43:17
Postat av: bets

"battskibuttski" hahaha du får sluta upp med dessa 'smeknamn' Coffe har redan tagit efter "mjukis"..Jo men det måste vi, tror den lille parveln saknar oss minsann :)

2008-05-15 @ 23:06:48
URL: http://eyesopen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang