Den som går till en psykiatriker borde få sin skalle undersökt.

Jag vet inte om det är bristen på nikotin som gör det eller om jag bara är allmänt ur balans idag, men dagens tre ledord har utan tvekan varit: Panikångest, panikångest och ja, ni gissade rätt, panikångest. Som alltid konsulterar jag Wikipedia och inser snabbt att uttrycket mitt i prick aldrig känts mer passande.

"Känsla av svår ångest, panik och ofta rädsla för sitt liv som uppkommer hastigt och utan någon synbar yttre anledning. Uppstår ofta i pressade situationer men kan för vissa komma till synes oväntat. Vanliga symptom är hjärtklappning, yrsel, ansträngd andhämtning, bröstsmärtor, kvävningskänslor, domningar, känsla av att hjärtat stannar eller tro att man håller på att dö."


Minns jag inte helt fel så har jag en flaska Absolut liggandes i kylen. Vi hörs imorgon gott folk.



Kommentarer
Postat av: Du är helt normal, love!

Mental and Emotional Symptoms.



Tension and craving build up during periods of withdrawal, sometimes to a nearly intolerable point. One European study found that the incidence of workplace accidents increases on No Smoking Day, a day in which up to 2 million smokers either reduce the amount they smoke or abstain altogether.



Nearly every moderate to heavy smoker experiences more than one of the following strong emotional and mental responses to withdrawal.



Feelings of being an infant: temper tantrums, intense needs, feelings of dependency, a state of near paralysis.

Insomnia

Mental confusion

Vagueness

Irritability

Anxiety

Depression is common in the short and long term. In the short term it may mimic the feelings of grief felt when a loved one is lost. As foolish as it sounds, a smoker should plan on a period of actual mourning in order to get through the early withdrawal depression.

2008-10-14 @ 13:08:42
Postat av: Marcus

Thx Dolph!

2008-10-14 @ 14:58:27
URL: http://plotsligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang