I'm not an alcoholic, I'm a drunk. Alcoholics go to meetings.

För ett tag sedan berättade jag om min ångest över hur folk uppfattar mig efter att ha läst denna blogg. Att jag antagligen kan verka en aning för spritmarinerad för mitt eget bästa. Så idag tänkte jag bjuda på lite skvaller som får mig och min lever att framstå som guds bästa barn.

May I present, min gode vän Henriks utmärkta lördagsfylla:

I lördags var jag ute och gjorde stan osäker med lite blandat löst folk från Everödstrakten. Kristen som jag är så bestämde jag mig för att ta en svarttaxi från krogen redan vid halv 2. Då verkade Henrik fortfarande någorlunda sansad och nykter när han satt vid uteserveringen som en äkta poet och diskuterade livets mening.

Klockan 12:30 på söndagen får jag ett samtal från skyddat nummer. Det var Henrik som lät en smula ångestfylld och allmänt nedstämd. Han ber mig hämta honom inne i stan och jag säger att jag kommer på direkten. När jag frågar var jag ska hämta honom och får till svar "Polishuset" blir jag dock misstänksam, och när jag lägger på luren och inser att jag har bilen i stan och måste ta bussen in blir jag nästan lite orolig.

Tydligen har han vaknat ute på gatan vid en adress där han inte känner någon. Lite smått förvirrad ser han att de personer som väckt honom är poliser. De frågar vem han är och vart han bor, men Henrik kan inte svara. En annan fråga som dyker upp är varför han saknar både skor och mobiltelefon, men inte heller här kan Henrik ge några klara svar.

När varken poliserna eller Henrik blir kloka på vad som egentligen hänt återstår bara ett obligatoriskt besök i fyllecellen där vår slagne hjälte Henrik får sova ruset av sig i ett par timmar, bottenfrusen utan varken skor eller mobil. Han fick dock en filt, som tur är.
Vad som gör det hela ännu mer komiskt är att Henrik dagen innan sade, jag citerar:


"Ikväll tänker jag överraska genom att hålla mig nyktrast av alla,
för en gångs skull".



Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha, blev stackaren så full? Jag tyckte ju också att han var sansad!

2008-10-06 @ 14:48:35
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tyvärr har jag ingen aning. Jag såg inte till honom. Jag satt och pratade med Johan tills det var dags att gå till bussen, och då gick jag raka spåret dit. Satt mest stilla på min plats under utekvällen, med andra ord. Men hoppas bitarna faller på plats så småningom, för honom! Tråkigt med mobiltelefonen och skorna.



Var den? Jag fick ju igår veta att gravsten och allt sådant inte ska vara på plats förrän om 6-8 veckor! Men hey - visst var din farmors fin? Jag diggar leksaksbilen skarpt =)

2008-10-06 @ 17:56:38
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jahaaaaa =) Sist jag var där låg det två buketter, ett hjärta och en lykta där, i princip. Sedan ska det planteras ett litet träd och grejer. Men du såg du också att han till slut inte fick ligga bredvid din farmor. Han skulle egentligen ligga på andra sidan utgången som finns där, men den sidan var för jordsättningar.



Ja, det var det som fick mig att verkligen gilla din farmors gravplats så mycket - den är så personlig! Så härligt =) Det stod väl någon ängel också i rabatten och så? Nåväl, det är sånt som inte är accepterat i min släkt. Det ska se snyggt och propert ut, så jag räknar inte med att få lägga dit något personligt, tyvärr. Blir så matt. De håller hårt på de förbannade normerna, haha =)

2008-10-06 @ 18:27:45
URL: http://personligutveckling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang