Mogen nog för att prata pension

Nu är dagen kommen. 22 år gammal och döden närmar sig med stormsteg känns det som. Medelålderskrisen är ett faktum och likt en ninja dök den upp från ingenstans och gav mig ett rejält slag i bakhuvudet med sina bambupinnar. Det som återstår nu är väl bara att köpa porsche, börja färga mina ofrivilligt gråa slingor svarta, gnälla lite om dagens ungdomar och sitta vid ytterdörren för att med skräckblandad förtjusning invänta det orangea kuvertet. Nåja, nästa år är man närmare 25 än 20 och det är väl då den riktiga smällen kommer, så varför hetsa upp sig redan nu?

Nej, det är aldrig roligt att bli äldre men det är iallafall väldigt roligt att fylla år. På lördag blir det utgång med det gamla grabbgänget från Everöd och jag behöver väl knappast nämna att ni andra gör bäst i att hålla er hemma med fönstrena igenspikade och dörren reglad? Det kommer bli ett sjöslag som skulle få Pete Doherty att tappa hakan.

Nu har jag precis vaknat och satt mig i soffan med en kopp the och ikväll blir det sushi-middag på ko-san. I övrigt vet jag inte alls vad som händer idag utan jag är beordrad att bara ge fan i att röra ett finger utan bara luta mig tillbaks och njuta av dagen medan Netts uppenbarligen har en räv bakom örat. Spännande.

Måste ju också nämna att jag redan igår fick den första presenten av judarnas jude Judith. Ett par finfina köksgardiner som jag (fylld med vemod) kommer sätta upp istället för mina vackra nuvarande gardiner ;) Tack igen Chådi! Riktigt snällt av dig.

Kommentarer
Postat av: bets

Grattis Grattis Grattis :D Oh lägg upp bilder på gardinerna, måste få seee!

2008-10-28 @ 09:45:39
Postat av: Hannah

Gratz!

2008-10-28 @ 10:22:19
Postat av: Veronica

Nettan är alltid en räv =)Grattis igen !

2008-10-28 @ 11:37:23
Postat av: Malin

Grattis grattis grattis!

2008-10-28 @ 12:22:11
Postat av: brallan

grattis kääz!! hoppas du får en bra dag! btw, man är så gammal som man känner sig!

2008-10-28 @ 12:22:17
URL: http://braaallan.blogg.se/
Postat av: ..

GRATTIS

2008-10-28 @ 12:42:42
Postat av: Cissi

Grattis!

2008-10-28 @ 14:28:00
Postat av: Kalle

Hej å Hå!!! vänta tills du blir 25 Ja! Pust...

2008-10-28 @ 14:44:06
Postat av: hakis

grattis som fan marcus.

2008-10-29 @ 09:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang