Sven Hindrikes is in for an early retirement

För första gången på nästan sex år har jag nu varit helt utan snus i 24 timmar i sträck. Anledningen är egentligen ganska självklar. För att se om det går att sluta helt enkelt.
Om jag självantänder efter 20 minuter? Eller om jag någon vecka senare vaknar upp och helt spontant vill korsa Antarktis iklädd enbart arméns gröna långkalsonger? Vem vet?

Så vid midnatt natten till idag spottade jag ut den sista exeptionellt goda lilla glädjepåsen, och redan någon timme efter att jag vaknat imorse känner jag mig rejält skakis och nervös. När det gått så långt att jag står utanför jobbet och håller om en krukväxt för att inte svimma så bestämmer jag mig dock för att skaffa lite hjälpmedel.

Så till er på Swedish Match säger jag bara: Bring it on bitches!



Kommentarer
Postat av: Erik

Good for yoouu! Annars finns ju alltid Champix - funkar för snusare också...

2008-10-09 @ 08:35:18
Postat av: staffan

min vän...

2008-10-09 @ 10:01:34
Postat av: Marcus

Erik:



Judith har förbjudit mig att ta Champix annars hade jag gärna knarkat lite :)

2008-10-09 @ 12:14:32
URL: http://plotsligt.com
Postat av: bets

Men hallooo du kan ju inte röka, fusk ju!!

2008-10-09 @ 15:40:40
Postat av: Marcus

Bets:



Det är bara en nödlösning om det skulle krisa, vilket det gjort nu de två första dagarna ;)

När det paketet är slut så är det också slut på fuskandet :)

2008-10-09 @ 16:02:55
URL: http://plotsligt.com
Postat av: Henke

du skulle väl inte sluta snusa förrän du fyllt 94½ ? tyder på svagt sinne :)

2008-10-09 @ 17:54:53
Postat av: Malin

Jag slutar om en månad. Wish me luck.

2008-10-09 @ 18:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang