Att motverka tristess utan att lämna soffan

Jag minns den gamla goda lumpartiden och hur man kunde gå från självmordsbenägen till överlycklig bara av att höra ett enda ord. Ett ord som innehåller så mycket glädje, så mycket kärlek och så mycket lättnad. Detta enkla men ack så underbara ord är "återhämtning".
I det militära innebar det några minuters rövsittande och möjligen ett lagat mål mat istället för den vanliga frystorkade fiskgrytan, men här hemma kan man ta det till en helt ny nivå.
Efter att ha legat sömnlös till klockan 3 natten till idag, lyssnandes på några idioter som tyckte det var helt okej att ha utomhusdisco med skrik, dunka-dunka och utländska svordomar så bestämde jag mig för att ägna lite tid åt just återhämtning.
Så med en hård arbetsdag i ryggen kom jag hem klockan 17, lade mig i sängen, knäckte en folköl, knäppte upp översta byxknappen - och somnade på studs. Klockan 23 vaknade jag igen, och nu sitter jag här, pigg som en lärka på speed, och är sjukligt uttråkad.
Egentligen borde denna tristess leda till en kort men intensiv depression, men inte för mig. Nej jag har efter många års erfarenhet utvecklat en handlingsplan som alltid får mig på gott humör.

Jag börjar med att bläddra igenom mappen "mina mottagna filer", som är fylld med bilder från svunna tider. Bilder som alltid får mig att skratta som en bärhandlare på midsommarafton.


Därefter surfar jag alltid in på YouTube och letar upp följande klipp från humorserien Grotesco.


Skulle inte detta vara nog för att ge mig ett bestående leende på läpparna så har jag ett ess i rockärmen. Något av det roligaste jag vet är att driva med folk från de minst sagt "annorlunda" delarna av den skånska landsbygden. Tänk Knislinge, Vinslöv, Hässleholm osv. Därför har jag sparat en artikel från Kristianstadsbladet som garanterat får mig på bra humör, varje gång.



Kommentarer
Postat av: Veronica

Den där brännan är hot .. HOOOOT.. HOOOT!

2008-09-24 @ 08:53:15
Postat av: daniel olsrup

tack

2008-09-24 @ 10:13:39
URL: http://dollebro.blogg.se/
Postat av: H

Hahah jag säger då det, kristianstad med omnejd. Det händer alltid något.... intressant här ;D Intressantast på jobbet; Kommer jag tåla äta ett äpple eller ej? Spännande fortsättning följer... (tål inte äpplen nämligen)

2008-09-24 @ 16:59:06
Postat av: They call me Mr. Big dick handsome

I en annan del av Kristianstad?

2008-09-24 @ 22:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang