Reminissin' 'bout the days of old

Idag tog jag det största beslutet jag någonsin varit tvungen att fatta. Många har gått längs samma väg tidigare, men jag har alltid sagt att jag ska bryta trenden. För något år sedan var det otänkbart, men idag har jag tagit steget ut i den riktiga världen; blivit en man. Lite som en indianpojke som nyss skjutit sin första buffel och släpat hem den för att få familjens respekt.
Anpassa detta till dagens samhälle så förstår ni säkert vad jag talar om. Jag har raderat mitt konto på LunarStorm. Alla minnen, alla gamla vänner som visserligen inte varit inloggade på två år, men som ändå fanns med på den prestigefyllda vännerlistan.

Passade dock på att ta en sista titt bland alla gamla mail och dagboksinlägg, vilket fick mig att inse hur mycket lättare allting var på den tiden. Ville man prata med någon var det bara till att skicka iväg ett sms till lajv-tjänsten. Självklart var ju telefonen redan utrustad med kontantkort av märket LunarStorm Vrål, så inte var det någon dyr historia heller. Och vem kan med handen på hjärtat säga att de inte minst en handfull gånger dragit rejält på smilbanden åt alla kromosomberikade stolpskott man stött på genom åren? Det hade sin charm måste jag säga.


Kommentarer
Postat av: Liisa

Du sa upp ditt Lunar nu i dagarna... 4 år eftermig, är det dags för mig att skaffa rullator?! BTW jobbar du eller?

2008-09-10 @ 16:18:37
Postat av: Marcus

Ja, det har jag alltid sagt. Att hon den där Lisa börjar se gammal och skröplig ut ;)

Jobbar till 18:30 och har lyckats dubbelförsova mig så jag har jobbat hela dagen utan kvartsraster. Fy fan! :)

2008-09-10 @ 16:28:33
URL: http://plotsligt.com
Postat av: Anonym

Haha, det var kul!

2008-09-10 @ 19:33:10
Postat av: Veronica

Använder någon över 11år fortfarande lunarstorm? 0=)

2008-09-10 @ 21:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang