Från ärkefyllon till kajalflickor, all in one weekend

Fredagen gick återigen konstigt nog i festens tecken. Brukar inte vara så sugen på att svinga mina lurviga på fredagar eftersom medelåldern på uteställena är så låg att jag varje gång upplever en medelålderskris. I detta fall hade jag dock varit uppbokad för utgång sedan i måndags så jag hade inte så mycket att säga till om, som vanligt.
Kvällen började hos Basse och fortsatte till Biljardkompaniet för att sedan avslutas på Grand/Banken, men jag var som vanligt en kärring och satte mig i en taxi redan vid halv 1.
På något vis lyckades jag ändå känna mig förvånansvärt bakis dagen efter, så när polisen ringde mig på morgonen och berättade att jag parkerat bilen snett över två hyrda parkeringsplatsen var det inte direkt med ett leende på läpparna jag tvingades ta bussen till stan.



Depressionen varade dock inte länge, för nu var det äntligen lördag vilket innebar en mycket efterlängad konsert med Håkan Hellström i Lund. Vid halv sex satte vi oss på tåget från Kristianstad och knäckte den första ölen. Därefter vankades det förfest hemma hos Mattias i Parentesen. Fyllda av förväntan rörde vi oss efter någon timme mot Mejeriet, och utan att bli allt för homogay i mina uttalanden så kan jag bara säga att konserten var helt underbar. Ren lycka!





Nu ska jag in till jobbet för ett litet 4-timmarspass så nu måste jag rusa.



Kommentarer
Postat av: Hannah

Oh att jag missade det :/ Har missat ungefär fyra håkan-konserter denna sommaren.. menmen. valvet med två skivor som gick om och om igen är ju ungefär samma sak... not!

2008-09-29 @ 18:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang