Materiell lycka och praktisk olycka - oslagbart!

Ernst Kirchsteiger är en värdelös idiot. Det må låta som hårda ord, men att lura så många miljoner människor varje vecka borde vara olagligt. För inte kan det väl vara så lätt att leka handyman som han får det att se ut? Nej, det är jag nog ett levande bevis på.

Nu i veckan har Marcus tagit på sig spenderarbyxorna och slagit på stort. Har länge velat slänga ut min gamla 28-tums skrothög till TV så varför göra det halvhjärtat? Igår for jag och Netts ner till Malmö och hämtade lite godis till min lägenhet i form av en Panasonic 50-tums plasma-TV, och idag var jag rundor i stan och letade reda på ett Playstation 3, ett väggfäste och två HDMI-kablar.

Som vanligt gick det väldigt smärtfritt tills jag och Henke tog på oss grovhandskarna och försökte montera väggfästet. Som ni kanske läst tidigare har jag en hängmatta i hörnet på lägenheten där TVn egentligen ska stå. Denna hängmatta fick gå till de sälla jaktmarkerna för att lämna plats åt nyförvärvet. Glada i hågen börjar vi borra hål efter hål i väggen, men något går fel. Tydligen består min vägg av någon mystisk, antagligen topphemlig grå massa som normalt sett borde vara betong.

Vi provade med betongborr, träborr, skruvmejsel och hammare men inget tycktes vilja penetrera denna stenhårda vägg. Sex olika borr totalförstörde vi innan de sex hålen som krävdes var på plats. Helt matta av irritation drar vi i första skruven som verkar vara gjord av japansk mjukplast. Halvvägs in i pluggen går huvudet av och vi står där som två fån. Klockan började närma sig 23 och med en stor suck gav vi upp för dagen.



Nåväl. Bordsstativet får väl duga tills imorgon, och trots tanken på allt spacklande jag kommer få göra när jag flyttar härifrån stör det mig inte nämnvärt när jag nu sitter och spelar GTA4 i HD-upplösning på detta monster till TV.



Det är svårt att få en uppfattning om TVns storlek när man ser den på bild, men jag kan lova er att den känns gigantisk och jag är sanslöst nöjd. Nu återstår bara att se om jag orkar vänta på Guitar Hero 4 eller om 3an får bli nästa inköp.

Kommentarer
Postat av: ?

Slagborr markus...slagborr...akta VA-ledningarna dessutom..haha!

2008-09-26 @ 07:26:44
Postat av: Marcus

Självklart använde jag slagborr. Ser jag ut som en kvinna eller? :)

2008-09-26 @ 07:35:22
URL: http://plotsligt.com
Postat av: Staffan

Vill du verkligen höra svaret på den frågan, eller var den bara retorisk? =)

2008-09-26 @ 11:24:10
Postat av: Marcus

Gör svaret mig mindre missnöjd med att ha tummen mitt i handen så shoot ;)

2008-09-26 @ 11:55:10
URL: http://plotsligt.com
Postat av: brallan

hahah men du ska ju alltid krydda så in i ;);) 50" i ditt lilla tvrum kommer ge dig glasögon inkl en massa huvudvärk inom 1 veckas tid ;) smaka på den! kram :P

2008-09-26 @ 19:34:18
URL: http://braaallan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ernst may be värdelös, men han hade gömt kablarna! Dödssynd att ha en så snygg TV och skitkablar som förstör.

2008-09-26 @ 19:34:32
Postat av: Marcus

2008-09-27 @ 00:30:31
URL: http://plotsligt.com
Postat av: Anonym

Nu är TVn uppe på väggen och kablarna ihopstripade. På måndag får jag min kabellist så helt kass är jag inte ;)

2008-09-27 @ 14:48:19
Postat av: Mr K

Du kan ju för fan inte titta på Ernst om du sätta upp en tv, det ända vertyg han använder är ju en färgkarta. Nej hade du tittat på lite mer manliga program som room service eller äntligen hemma med den mycket fackmannamässiga Martin Timell så hade du insett från början att man inte kan ta sin stjärtvibrator till att borra i betong, utan det gäller att använda en borrmaskin utav rätt kaliber, samma gäller borren förståssss.....

2008-10-02 @ 13:22:38
Postat av: Marcus

Borren var hämtade ur ett visst garage i Everöd där kvalitén inte verkar vara prioriterad, så det kan förklara saken ;)

2008-10-02 @ 14:34:04
URL: http://plotsligt.com
Postat av: K

mmm... man ville kanske inte ta fram fin borren, dä ä ente bällit dä. :-)

2008-10-02 @ 23:07:52
Postat av: Marcus

Shut up Glenn!

2008-10-03 @ 10:46:39
URL: http://plotsligt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang