A-kassa, någon?

Ibland är jag helnöjd med mina arbetstider, ibland inte. Denna dag är ett praktexempel på det sistnämnda. På senare tid har jag blivit bättre på att ta mig upp i vettig tid på morgonen, men när man vet att dagen innebär arbete från 07-22 är det inte det lättaste. Har man dessutom haft svårt för att sova under natten så är det snudd på omöjligt.
Jag är dock belönad med en rejäl långrast mitt på dagen, så än är det inte dags att slipa rakbladet och tappa upp ett bad. Nej, istället tänker jag spendera den på att plöja igenom Neil Strauss nya bok, som jag väntat på i evigheter. Har inte hunnit längre än till kapitel tre, men i skrivande stund hänger han från en balkong på tredje våningen - halvnaken och berusad, med en slips runt midjan som fastnat i balkongen nedanför. Det sägs att man har lätt för att uppskatta saker man själv kan relatera till, och i detta fallet är det nog så - skrämmande nog :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang