Konsten att botanisera bland granar och älgar.

Som jag skrev i förrförra inlägget så är det stora förändringar på gång och vissa vet redan vad jag pratar om. Andra kanske har luskat ut det, och vissa har inte en aning, men nu har det blivit dags att ta tag i sitt eminenta liv som soff och snabbmatsconnaisseur. Första steget till att faktiskt komma någon vart i livet blir att skaffa mig en utbildning. Först måste jag läsa upp en del betyg, men sedan bär det av till universitetet förhoppningsvis. Dessutom är det inte så att jag stannar i Kristianstad. Nej, det är Växjö för hela slanten som gäller.

Den 1a april, eller egentligen några dagar innan, flyttar jag och Nettan ihop i en gigantonormous 2a på 72,5 kvadrat i centrala Växjö. Igår begärde jag tjänsteledigt från Eniro med start 1a april, och innan dess skall min lägenhet vara redo att hyras ut i andra hand. De flesta av möblerna kommer lämnas kvar i Kristianstad, men vissa tar vi med oss och vissa dyker säkert upp på blocket. Det löser sig, som alltid.

Så, mina vänner. Nu vet ni vart ni ska bege er när festsuget gör sig påmint, eller ni bara vill komma på en fika. Seminarievägen 30 är where it's at och vi välkomnar er med öppna armar.
För er som inte orkat läsa hela inlägget så sammanfattar jag med att gamla hederliga 044 ska bytas ut mot 0470, och om lite drygt en månad kommer undertecknad ha blivit en äkta småländsk lantbrukare. Gärna med en röd stuga i skogen och ett par hundra kor på mina ägor.


Kommentarer
Postat av: Din (riktiga) älskling

Hur känns det, att nu bli som jag? En äkta smålänning, dock med brytning? :D



Du kan från och med nu, räkna dig som ett mobboffer!

/C

2009-02-11 @ 02:30:44
Postat av: trebarnsmorsan och granne

Nej stackars oss....

Se till att det blir en bra som du hyr ut åt...Ingen tråkig kärring, tänk på hur trappen ser ut med mina tre yrväder. Är glad för er skull men det kommer bli tomt.....

kram kram

2009-02-11 @ 09:17:50
URL: http://lafamilja.blogg.se/
Postat av: Axel

Vafan Marcus, bara lämna staden sådär, tss...



Men skämt åsido, skönt att du har börjat överväga universitet, sjukt nice! Lycka till

2009-02-16 @ 11:10:36
URL: http://wescbyaxel.blogg.se/
Postat av: Ylva

Det rör sig i Kristianstad...Växjö är en trevlig stad, de krokarna har åstadkommit extremt välartade personer (se undertecknad). Vad ska du plugga måntro? Schyssta kvadratmeter, hoppas ni får det riktigt fint...

2009-02-18 @ 22:46:20
Postat av: Marcus

Måste läsa upp lite betyg osv först på komvux, sen får vi se vad det blir av mig. Lyckas jag bara lura i universitetet att jag besitter någon form av intelligens så ska det nog lösa sig alldeles utmärkt.

2009-02-19 @ 01:41:23
URL: http://plotsligt.com
Postat av: Ylva

Well, you fooled me...once :P. Så lycka till!

2009-02-20 @ 01:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang