When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

Såg precis en av mina favortifilmer Dawn of the Dead och började fundera lite.
Vad gör man när (inte om) zombiesarna anfaller? Smyger sig på dem försiktigt bakifrån och hoppar fram skrikandes "hej knekt!"?

Nej, en bättre plan än så måste man ha, så jag drog mig till minnes en tråd på Flashback som Judith tipsat om. Ämnet är "Vad skulle du göra vid en zombieattack?" och de flesta användare är överens om att steg ett är att hitta en bra och säker plats att utgå från. I mitt fall skulle jag nog välja Domus. Det är centralt, har få ingångar och proviant i överflöd.
Redan från början hade jag barrikaderat ingångarna och försökt stänga av undre parkeringsdäcket. Nästa steg är nämligen att skaffa sig ett stabilt och driftsäkert fordon så man kan leta förnödenheter på stan utan att riskera att bli en brain-smoothie åt en hungrig zombie. När basbehoven mat och transport är täckta är det dags att tänka mer på säkerheten.
Återigen är Domus en central och bra plats. De konservativa vapenlagar vi har i Sverige gör åtkomsten till vapen något begränsad, så en tur till Näsby är nästan oundviklig.

Med ett matförråd som Peter Harrysson och en vapenarsenal som John Ausonius är det dags att börja tänka på räddningen. Domus tak är hållbart nog för en helikopter och plant nog för en skylt modell större så med fuskpälsar från damklädesavdelningen formar jag SOS så stort det bara går. Medan jag väntar på räddningshelikoptern påbörjar jag operation paradis. Med andra ord flyttar jag all sprit från systembolaget in till kyldiskarna på mejeriavdelningen.

Med en iskall öl i näven och en brassestol under gumpen delger jag zombiesarna mina sista ord: "Come and get me, you zombie sons of bitches!".


Kommentarer
Postat av: Caroline

HAHAHA, jag har verkligen saknat din humor :D Jag gillade speciellt operation paradis :D HAHAHAHA, tack så mycket för det här asgarvet :D

2009-01-28 @ 20:18:42
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: trebarnsmorsan och granne

du förgyller min dag med din humor, nu ska det bli lungt i trappen när bus ungarna ska i säng...:)

2009-01-29 @ 19:09:08
URL: http://lafamilja.blogg.se/
Postat av: Ylva

Framförallt har Domus den viktigaste provianten; systembolag. Yeah!

2009-01-29 @ 23:30:36
Postat av: Nettan

Du är underbar <3

2009-01-30 @ 10:21:31
Postat av: Caroline

Haha, allt kan ju inte gå som man vill ;) Nej, men en väldigt chockerande sak hände igår, som drog ner mig ordentligt. Men jag återhämtar mig snart! Om inte annat kan jag ta en stund och läsa hela din blogg, så är man glad igen =)

2009-01-30 @ 11:06:44
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Håkis

eH, SNYGGT MACKAN.

gRATTIS TILL P-BOTEN THE OTHER DAY.

NÄR SKA DU LÄRA DIG ATT DET KOSTAR

PENGAR ATT PARKERA UTANFÖR JOBBET?

2009-02-02 @ 09:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang