I'm the last kid standing up against the wall

Efter en lång tids väntan och ett antal kilon navelludd pillat så börjar det äntligen hända lite roliga saker. Idag eller imorgon får jag antagligen besked om när jag ska börja plugga på komvux. Inte för att det skulle vara något roligt, men det innebär ju åtminstone att man kan börja få in lite CSN-pengar.

Desto roligare är att jag nästa fredag drar till Köpenhamn en sväng med Henke för att hinka i oss lite öl och njuta av några burgare på Nemoland. Sen på lördagen blir det antagligen en runda till Düskland med min kära mor och Henke för att handla på mig lite dricka inför midsommar och Hultsfred som närmar sig med stormsteg.

Dessutom närmar sig även det magiska datumet 21a Juni, då jag, Henke och Nicke drar till Götlaborg för att bevittna lite rockhistoria i form av AC/DC på Ullevi. Och som om det inte var nog så blir det nog snart en runda på motorcykel från Kristianstad till Karlstad (tror jag) för att där byta hoj och köra hela vägen tillbaks. Det är pappa som ska uppgradera vagnparken lite, och vem är jag att tacka nej till ett erbjudande om en mini-hojsemester på några hundra mil.

Nu ska jag klämma i mig lite frukost till ljudet av min senaste kärlek i musikväg. The Ting Tings - That's not my name.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang