Dålig stil Banken.

Nu har man äntligen återhämtat sig från en väldigt trevlig och händelserik helg. Kommer skriva mer om det lite senare, men först ska jag gnälla arslet av mig tänkte jag. I fredags firade vi Fredriks student och drog oss efter det in till stan för att festa vidare som sig bör. Promenerar bort till Banken och inser snabbt att det finns två, av människan skapade, objekt som syns ifrån rymden. Kinesiska muren och kön till Banken. Därför väljer vi att gå inom O'Learys tills trycket på Banken lättat lite.

Väl inne möts vi av en bartender som klart deklarerar att, "nej ni, här blir det inget serverat." Vi undrar såklart varför, och efter lite tjat får jag träffa barchefen. Hon förklarar nervöst att "den långe rakade killen snubblade in genom dörren och är alldeles för full för att serveras". Killen ifråga var Henrik som precis som oss andra bara druckit 2-3 öl och var nykter som självaste påven. Till slut går hon med på att servera oss, men i samma stund bestämde vi oss för att göra ett försök på Banken.

Efter en lång väntetid och ett par väl valda ord i kön var det äntligen vår dags att komma in. Då kommer vi till punkt ett i mitt gnällande. 150kr behagade de ta i inträde vid den enda ingången (1 på kartan). Visst, supply and demand tänkte jag och betalade glatt i hopp om att det kunde vara värt det. Kommer in på stället och möts av en nästan lika lång kö för att komma in i byggnaden (3 på kartan). Detta är punkt två som gör mig förbannad.
Går mot den andra ingången som alltid är öppen för toalettgäster mm (3 på kartan). Här möts man av två vakter som säger vänligt men bestämt att denna ingång inte används. "Men jag ska bara på toaletten snabbt" - säger jag, och får till svar att jag ändå får vänta i kön med de andra. Efter 15 minuters väntan i kön in på stället och med en blåsa the size of ett mindre land kom vi äntligen in.

Då kommer direkt nästa irritationsmoment. Stället är så fullproppat med folk att det är omöjligt att ta sig varken till baren eller toaletten. "Nåja, jag tar väl övervåningen istället då" - tänkte jag. Jo visst. Övervåningen (4 på kartan) var av någon anledning jag inte kan förstå helt avspärrad.

Så summa summarum: Man väntar en timme på att få komma in på området, sen väntar man en kvart på att få komma in på stället (varje gång). Väl inne får man armbåga sig fram för att vänta 20 minuter i baren, för att sedan avsluta kvällen med en liten stund på dansgolvet. Hade de bara haft båda ingångarna öppna, samt övervången så hade jag trots de 150 kronorna i inträde plus 20kr i garderoben varit helnöjd med kvällen. Istället får man trängas, trängas och trängas oavbrutet hela kvällen och sedan åka hem.

Jag gillar verkligen Banken för musiken, stämningen, folket och drickan.
Men i fredags fick jag seriösa tankar om att aldrig mer gå dit. Fy fan!


Kommentarer
Postat av: Malin

Spot on, spot on! Kunde inte förklarat det bättre själv.

2009-06-16 @ 12:53:00
Postat av: Caroline

I fredags var det fruktansvärt bara för att pudlarna skulle spela. Du ska ju vara glad att du köade in tidigare än mig och Malin - vi lyckades hamna där precis när konserten avslutades. Om jag inte skulle kvävas, som jag trodde vid ett tillfälle, var jag säker på att åtminstone få sprickor i revbenen. Jag har i alla fall fortfarande ont i kroppen som tusan - var inte alls skönt att bli upptryckt mot en av grindarna av en hel jävla stampede. Så man kan ju säga att det bästa med den utekvällen var när vi träffade på er fåntrattar :D Och då såg åtminstone inte du särskilt nykter ut längre, hihihi :D

2009-06-16 @ 13:43:36
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: munken och joel

likadant för oss :(

2009-06-16 @ 20:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang