Vem fan vill bli 65?

Ursäkta bloggtorkan. Har haft fullt upp med lägenhetsrensningen och en massa annat. I onsdags var det dock andra bullar då Nettan fyllde år. Dagen började med en enkel frukost på sängen och lite paketutdelning. Eva på jobbet hade knåpat ihop ett riktigt fint grattiskort, vilket var väldigt uppskattat! Jag vet att jag är i klass med Arnold Svartneger på utsidan men innerst inne är jag nog en mjukis trots allt ;) Nåja, prinsessor och rosa fluff alá my little pony var riktlinjerna.


Därefter blev det kur-bad med alger och annat hippiehittepå inne på Hälsa och helhet. På kvällen blev det bio. Vi såg filmen med en inte så lockande titeln Män som hatar kvinnor. Jag brukar inte vara allt för road av svenska thrillers i stil med Beck-Hassel-Wallander men denna var verkligen en höjdare. Smart, spännande och rolig på samma gång.
Innan dess hann vi dock med en riktigt positiv upplevelse. Modesto, som kursade nyligen, har köpts upp av några risplockare och bytt namn till Modesto goes east. Som vi alla vet är den glada östern sushins distrikt, och herre min skapare vilken fröjd för smaklökarna. Kristianstads andra tre sushiställen Ko-san, Rosegarden och Kimpos kan slänga sig i väggen för här snackar vi toppklass. Priset var ju därefter, men det kan man leva med sålänge man slipper Rosegardens låtsatssushi innehållande friterade kräkor med frityrmassan kvar. Hur som helst så blev det en helt underbar dag med helt underbart sällskap.


Idag har också varit en ganska produktiv dag. Var ute i lägenheten i Vä och träffade tjejen jag ska hyra ut min lägenhet till. Kontrakten skrevs, vilket innebär en enorm lättnad över att ha en sak mindre att ta hand om innan flytten. Dessutom var vi på Borett och hämtade vår nya jättefina soffa. Efter det körde vi till Lund och hämtade vårt nya högblanka vita soffbord. Dessutom hann jag med att svänga inom Everöd på en liten tacosmiddag.



Nu har jag precis hällt upp en rejäl whiskypinne. All in!

Och by the way. Ja, jag vet:



Kommentarer
Postat av: Caroline

Serverar Modesto sushi? :O :D :D :D

Måste prova! Visste inte att Kimpos gjorde det. Så vitt jag visste i höstas, var Ko-san enda stället i stan som serverade det. Måste prova Modestos :D Rosegardens utbud var ju... ja, haha =) Jag ville ju ha sjögräsrullar! Nåväl, lycka till med flytt och allt =)

2009-03-07 @ 12:41:03
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: håkis

Trevligt mackan, då ser man alldrig dig med.

Ha det så bra då ;) Hälsa usa...

2009-03-10 @ 15:22:51
URL: http://andhak.blogg.se/
Postat av: trebarnsmorsan och granne

Lycka till nu...Även om det är min syster som flyttar in kommer vi att sakna mannen i huset:)

2009-03-10 @ 22:14:43
URL: http://lafamilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




"Likt oblat vid nattvarden gör denna blogg mig beroende"
- Carola Häggkvist

"Nästa års partimanifest består av en länk till plotsligt.com"
- Fredrik Reinfeldt

"Som en snaps till frukostmackan - uppiggande och glädjande"
- Christer Pettersson

"Svenska akademien har hittat sin ledstjärna"
- Horace Engdahl

"Anledningen till varför jag inte stannade kvar i rymden"
- Christer Fuglesang